Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/64248
Title: Implementation of terrain-following radar in medium-haul аircraft
Other Titles: Впровадження РЛС рельєфу на середньомагістральних літаках
Authors: Kucherenko, Illia Vladislavovych
Кучеренко, Ілля Владиславович
Keywords: graduate work
дипломна робота
radar systems
радіолокаційні системи
autopilot
автопілот
Issue Date: 19-Jun-2024
Publisher: National Aviation University
Citation: Kucherenko I.V. Implementation of terrain-following radar in medium-haul аircraft.- Qualification work for obtaining a master's degree in specialty 173 "Avionics". - National Aviation University. - Kyiv, 2024. - 65 p.
Abstract: Radio Detection and Ranging technology have significantly developed since its first wide usage in World War II, so much so that five years after World War II have ended, Cornell Aeronautical Laboratory has developed a concept of Terrain-Following (TF) and Terrain-Following Radar (TFR) technology. In 1962, 17 years after the of World War II, English Electric Canberra testbed was the first aircraft to carry TFR. In 1967, General Dynamics F-111A Aardvark was the first mass produced aircraft with TFR on-board. In 1960s and 1970sTFR concept and technology was widely adopted for use in strike aircraft including Panavia Tornado, Sukhoi Su-24 and already mentioned General Dynamics F-111A(B, C, D, E, F, K). Technology was also used in military helicopters such as Sikorsky MH-53J/M Pave Low III.
Технологія радіовиявлення та визначення дальності значно розвинулася з моменту її першого широкого використання під час Другої світової війни, настільки, що через п’ять років після закінчення Другої світової війни Корнельська аеронавігаційна лабораторія розробила концепцію рельєфу місцевості (TF) і рельєфного радара. (TFR) технологія. У 1962 році, через 17 років після Другої світової війни, випробувальний стенд English Electric Canberra став першим літаком, який ніс СКР. У 1967 році General Dynamics F-111A Aardvark став першим літаком масового виробництва з TFR на борту. У 1960-х і 1970-х роках концепція і технологія TFR були широко прийняті для використання в ударних літаках, включаючи Panavia Tornado, Sukhoi Su-24 і вже згаданий General Dynamics F-111A (B, C, D, E, F, K). Технологія також використовувалася у військових вертольотах, таких як Sikorsky MH-53J/M Pave Low III.
Description: Робота публікується згідно наказу ректора від 27.05.2021 р. №311/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт вищої освіти в репозиторії НАУ". Керівник дипломної роботи: доцент кафедри авіоніки, Кожохіна Олена Володимирівна.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/64248
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри авіоніки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ФАЕТ_2024_173_Кучеренко І.В..pdf2.7 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.