Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/64737
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPanchuk, Yevhen-
dc.contributor.authorПанчук, Євген-
dc.date.accessioned2024-07-09T13:22:24Z-
dc.date.available2024-07-09T13:22:24Z-
dc.date.issued2024-04-
dc.identifier.citationPanchuk Y. Towards a compact wind tunnel design // Polit. Challenges of science today : Abstracts of XXIII International conference of higher education students and young scientists. – K.: NAU, 2024. pp. 33-34.uk_UA
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/64737-
dc.description1. L. M. Couch. Wind tunnel supplementary Mach number minimum section insert. NASA Technical Reports Server. 1981. URL: https://core.ac.uk/works/4473028 (Last accessed: 24.03.2024). 2. C. M., Jr. Jackson, D. G. Summerfield. Wind tunnel model and method. NASA Technical Reports Server. 1974. URL: https://core.ac.uk/works/4470848 (Last accessed: 24.03.2024). 3. Warren L. Horne, Nans Kunz, Phillip M. Luna, Andrew C. Roberts, Kenneth M. Smith, Ronald C. Smith. Wind tunnel balance. NASA Technical Reports Server. 1989. URL: https://core.ac.uk/works/4475695 (Last accessed: 24.03.2024).uk_UA
dc.description.abstractIn recent times, there has been a surge in interest surrounding the development and deployment of unmanned aerial vehicles (UAVs), encompassing both fixed-wing aircraft and copter configurations, with sizes ranging from mere tens of centimeters to several meters. For many developers, the aerodynamic characteristics of UAVs may not pose an immediate concern, especially when the aircraft boasts substantial power capabilities. However, as missions extend to longer durations, achieving optimal aerodynamic performance becomes increasingly pertinent.uk_UA
dc.description.abstractОстаннім часом відбувся сплеск інтересу до розробки та розгортання безпілотних літальних апаратів (БПЛА), які охоплюють як літаки з нерухомим крилом, так і вертольоти, розміри яких коливаються від десятків сантиметрів до кількох метрів. Для багатьох розробників аеродинамічні характеристики БПЛА можуть не викликати негайного занепокоєння, особливо якщо літак може похвалитися значними енергетичними можливостями. Однак, оскільки місії розтягуються на більш тривалу тривалість, досягнення оптимальних аеродинамічних характеристик стає все більш актуальним.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherNational Aviation Universityuk_UA
dc.subjectwind tunneluk_UA
dc.subjectaerodynamicuk_UA
dc.subjectArduinouk_UA
dc.subjectаеродинамічна трубаuk_UA
dc.subjectаеродинамікаuk_UA
dc.subjectАрдуїноuk_UA
dc.titleTowards a compact wind tunnel designuk_UA
dc.title.alternativeКонструкція компактної аеродинамічної трубиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc629.7:533.6uk_UA
Appears in Collections:Політ. Аерокосмічна та авіаційна інженерія

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yevhen Panchuk_(33-34)_2024.pdfYevhen Panchuk_(33-34)_2024140.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.