Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58351
Title: | Warning and recommendation system in case of avionics failure for aircrew during flight |
Other Titles: | Система попередження та рекомендацій у разі відмови авіоніки екіпажу під час польоту |
Authors: | Pinchuk, Tetyana Oleksandrivna Пінчук, Тетяна Олександрівна |
Keywords: | graduate work дипломна робота aircraft літак avionics авіоніка flight safety безпека польоту reliability надійність accidents інциденти |
Issue Date: | 9-Mar-2023 |
Publisher: | National Aviation University |
Abstract: | The human factor problem is one of the head causes
of the most aviation accidents and incidents. If we analyze the statistics of aviation
accidents in recent years, we can see the growth dynamics of such cases precisely
because of the human factor. The establishment of processes between man and
machine is the basis for optimizing their interaction.
The development of the particular warning system and recommendations for
avionics failures during flight could reduce the impact of aircraft system malfunction
on the pilot's psychophysiological stress and reduce the likelihood of errors due to
the emotional state of the crew. This system would help the pilot improve his work
and increase the effectiveness of his decision-making. Thus, the greater the number
of failures in aircraft systems during flight, the greater the likelihood of making a
mistake. Проблема людського фактору – одна з головних причин найбільше авіаційних подій та інцидентів. Якщо проаналізувати статистику авіації ДТП за останні роки ми бачимо саме динаміку зростання таких випадків через людський фактор. Налагодження процесів між людиною і машина є основою для оптимізації їх взаємодії. Розробка конкретної системи оповіщення та рекомендації щодо несправності авіоніки під час польоту можуть зменшити вплив несправності системи літака на психофізіологічний стрес пілота та зменшити ймовірність помилок через емоційний стан екіпажу. Ця система допоможе пілоту покращити свою роботу та підвищення ефективності прийняття ним рішень. Таким чином, чим більше число збоїв у системах літака під час польоту, тим більша ймовірність виникнення a помилка. |
Description: | Робота публікується згідно наказу ректора від 27.05.2021 р. №311/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт вищої освіти в репозиторії НАУ". Керівник дипломної роботи: професор кафедри авіоніки, Грищенко Юрій Віталійович |
URI: | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58351 |
Appears in Collections: | Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри авіоніки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ФАЕТ_2022_173_Пінчук Т.О..pdf | 1.84 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.