Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/40443
Назва: Розвиток самоосвітньої компетентності майбутніх викладачів економіки
Інші назви: Развитие самообразовательной компетентности будущих преподавателей экономики
Development of self-educational competence of future lecturers of economісs
Автори: Кучерява, Катерина Валеріївна
Кучерявая, Екатерина Валерьевна
Kucheriava, Kateryna
Ключові слова: майбутній викладач економіки
самоосвіта
самоосвітня діяльність
самостійна пізнавальна діяльність
розвиток
вдосконалення
компетенція
компетентність
самоосвітня компетентність викладача економіки
future lecturer of economics
self-education
self-educational activity
independent cognitive activity
development
competence
improvement
competency
Дата публікації: 21-жов-2019
Видавництво: Національний авіаційний університет
Бібліографічний опис: Кучерява К.В. Розвиток самоосвітньої компетентності майбутніх викладачів економіки.- Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук (доктора філософії) за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (01 Освіта / Педагогіка).- Національний авіаційний університет. – Київ, 2019. - 290 с.
Короткий огляд (реферат): Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. – Національний авіаційний університет, Міністерство освіти і науки України. – Київ, 2019. Дисертацію присвячено дослідженню проблеми розвитку самоосвітньої компетентності майбутніх викладачів економіки на основі теоретичного визначення, обґрунтування і експериментальної перевірки моделі її розвитку. У роботі вперше теоретично обґрунтовано і розкрито сутність самоосвітньої компетентності майбутніх викладачів економіки, яка розглядається як інтегративне особистісне утворення, що виявляється в здатності до цілепокладання, саморегуляції, самоорганізації та рефлексії самостійної пізнавальної діяльності, обумовленої пізнавальними мотивами та потребами, самоосвітніми уміннями і навичками, спрямованої на неперервний процес засвоєння знань, особистісний та професійний саморозвиток у сфері економічної та педагогічної освіти. Обґрунтовано і розроблено структуру самоосвітньої компетентності викладача економіки, яка містить п’ять взаємопов’язаних компонентів: мотиваційно-особистісний, регулятивно-вольовий, когнітивно-інформаційний, організаційно-діяльнісний, рефлексивно-оцінний. Обґрунтовано критерії та показники для її діагностики; охарактеризовано рівні і стан її сформованості у майбутніх викладачів економіки. Визначено психолого-педагогічні умови та розроблено методику розвитку самоосвітньої компетентності. Експериментально перевірено модель розвитку зазначеної компетентності в процесі фахової підготовки майбутніх викладачів економіки і підтверджено її ефективність.
Диссертация посвящена исследованию проблемы развития самообразовательной компетентности будущих преподавателей экономики на основе теоретического определения, обоснования и экспериментальной проверки эффективности модели ее развития. В работе впервые теоретически обосновано и раскрыто сущность самообразовательной компетентности преподавателей экономики, которая рассматривается как интегративное личностное образование, что проявляется в способности к целеполаганию, саморегуляции, самоорганизации и рефлексии самостоятельной познавательной деятельности, обусловленной познавательными мотивами и потребностями, самообразовательными умениями и навыками, направленной на непрерывный процесс усвоения знаний, личностное и профессиональное саморазвитие в сфере экономического и педагогического образования. Обоснована и разработана структура самообразовательной компетентности преподавателей экономики, которая включает пять взаимосвязанных компонентов: мотивационно-личностный, регулятивно-волевой, когнитивно-информационный, организационно-деятельностный, рефлексивно-оценочный. Обоснованы критерии и показатели для ее диагностики; охарактеризованы уровни и состояние ее сформированности у будущих преподавателей экономики. Определены психолого-педагогические условия и разработана методика развития самообразовательной компетентности. Экспериментально проверена модель развития указанной компетентности и доказана ее эффективность.
The thesis deals with the problem of future lecturers of economics self-educational competence development. It’s aim is to provide scientific grounding, develop and experimentally verify the effectiveness of the model for the future lecturers of economics self-educational competence development during their professional education. In this paper for the first time the notion of future lecturers of economics self-educational competence is theoretically substantiated and defined as an integral personal entity which manifests itself in the ability to set goals, exercise self-control, self-organization and self-reflexion of independent cognitive activity which is determined by cognitive motives and needs as well as self-educational skills and aimed at continuous knowledge acquisition, personal and professional self-development in economic and pedagogical education. The dissertation defines the essence of the notion of “future lecturers of economics self-educational competence development” as a targeted process of qualitative and quantitative changes in motivational, emotional-volitional and cognitive spheres as well as in behavior of a personality in course of independent cognitive activity, which take place under the influence of organizational arrangements and methods that facilitate economic, psychological and pedagogical as well as universal cultural knowledge and readiness for pedagogical activity. The structure of self-educational competence of lecturer of economics including five interrelated components such as personal and motivational, regulative and volitional, cognitive and informational, reflexive and estimative is developed. On the basis of the structure the criteria for the evaluation of self-educational competence of future lecturers of economics as well as the indicators for its diagnostics are developed; three levels of self-educational competence development (high, average, low) are determined and characterized. According to the results of the ascertaining stage of the pedagogical experiment the majority of students have not high level of self-educational competence. The psychological and pedagogical conditions for the development of self-educational competence are determined. The model and the method of self-educational competence development in course of professional education of future lecturers of economics are devised. The experimental study to check the effectiveness of the model, methods and determined pedagogical conditions for the future lecturers of economics self-educational competence development has proved their effectiveness and the consistency of the proposed hypothesis.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/40443
Розташовується у зібраннях:Дисертації та автореферати спеціалізованої вченої ради К 26.062.15



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.