Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51279
Назва: Психологічні чинники агресивної поведінки у сучасних підлітків
Автори: Геворгян, Карен Агаронович
Ключові слова: дипломна робота
підлітковий вік
агресивність підлітків
агресія
агресивна поведінка
фрустрація
самооцінка
тривожність
темперамент
Дата публікації: чер-2021
Видавництво: Національний авіаційний університет
Короткий огляд (реферат): Останнім часом проблема агресії стала однією з найбільш популярних у світовий психології. Складна соціально - економічна обстановка, різні підходи в сімейному вихованні, кіно, відео індустрія, регулярна пропаганда культу насилля, інтернет залежність і ряд інших факторів обумовлюють зростання різних відхилень в особистісному розвитку і поведінці підростаючого покоління. Особливу тривогу викликає наростаюча хвиля підліткової злочинності і збільшення числа підлітків, схильних до агресивних форм поведінки. Агресивність одна з найважливіших проблем сучасної психології. Вона є предметом великої кількості психологічних робіт, як в нашій країні так, і за кордоном. Підлітковий вік-період перебудови всього організму. Не зважаючи на відносну короткочасність він багато в чому визначає все подальше життя індивідуума. Проблему агресивної поведінки особистості взагалі і підлітків зокрема досліджували вітчизняні та зарубіжні психологи протягом багатьох років. Теоретичні положення розглядаються в рамках інстинктивістського (З.Фрейд, К.Лоренц), біологічного (В.Гесс, Р.Джекобс, С.Меднік, Д.Олдс), фрустраційного (Дж.Доллард, Л.Дуб, Н.Міллер), когнітивного (Л.Берковіц, Л.Ерон, Д.Зілманн, Л.Х’юсманн), соціального (А.Бандура, А.Басс, Р.Берон та Д.Річардсон, Б.Крейхі) підходів. Кожен з них подає своє трактування агресії. Багатопланове психологічне дослідження цієї проблеми відбувається у вітчизняній психології. Проблема агресії висвітлена в працях Б.С.Братуся, С.М.Єніколопова, Л.Ю.Іванової, А.А.Налчаджяна, Н.О.Ратінової, А.О.Реана, Т.Г.Рум’янцевої, І.О.Фурманова, О.В.Хреннікова. Науковці доказали деструктивний характер даного явища та розглядають агресію в контексті девіантної поведінки та злочинностi (Н.В.Алікіна, С.М.Єніколопов, Л. П. Конишева, Н.О.Ратінова, В.Г.Степанов, В.В.Устiнова). При цьому вітчизняні дослідники розглядають агресивного суб’єкта як такого, що інтегрує в собі внутрішні та зовнішні впливи, тоді як зарубіжні науковці (А.Бандура та Р.Уолтерс, Г.Паренс, Дж.Паттерсон, М.Раттер, А.Фрейд) зосереджують увагу на пошуку окремих детермінант прояву агресії. Останнім часом вчені приділяють увагу вивченню агресивної поведінки у неделінквентних осіб різного віку: О.Б.Бовть, В.І.Шебанова – молодшого шкільного; А.О.Реан, Л.Н.Семенюк – пiдлiткового; В.М.Крайнюк, О.В.Хренніков, С.Г.Шебанова – юнацького. Зокрема, в дослідженні підліткового віку науковці отримали дані стосовно особливостей вікової динаміки (А.О.Реан, Л.Н.Семенюк), статевих відмінностей (І.О.Фурманов, Л.Н.Семенюк); визначена дія макросоціальних чинників, сім’ї (Н.В.Алікіна, О.Б.Бовть, А.О.Реан, Л.Н.Семенюк) на агресивну поведінку. Особливо привертають увагу багатьох авторів проблема агресивної поведінки підлітків.
Опис: Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од «Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету». Кваліфікаційна робота випускника освітнього ступеня «Бакалавр», галузь знань: 05 Соціальні та поведінкові науки, спеціальність 053 «Психологія», освітньо-професійна програма «Практична психологія». Керівник проекту: канд. пед. н., доцент Лаврухіна Тетяна Василівна
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51279
Розташовується у зібраннях:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ФЛСК_2021_053_Геворгян К.pdfдипломна робота880.65 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.