Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51298
Назва: Психологічні особливості переживання навчального стресу молодшими школярами
Автори: Тімановська, Аліна Юріївна
Ключові слова: дипломна робота
молодші школярі
навчальний стрес
дезадаптація
емоційна напруга
дитяча тривожність
Дата публікації: чер-2021
Видавництво: Національний авіаційний університет
Короткий огляд (реферат): Стрес – це невід'ємна частина сучасного життя. Довгий час він розглядався як проблема тільки дорослих людей, але сьогодні очевидно, що все частіше стрес стає частиною i дитячого світу: діти, як і дорослі, страждають від надлишкових фізіологічних та інформаційних навантажень, непосильного для них психологічного тиску. Стрес нерідко трапляється у дітей при зіткненні з чимось новим, незрозумілим і через відсутність досвіду діти не в змозі з ним справлятися. Як би дошкільні освітні установи не готували дітей до вступу в школу, молодші школярі стикаються з новою для них специфікою навчального процесу - темпом, кількістю і способом подачі і отримання інформації, тривалим навчальним днем, великою кількістю домашніх завдань. Якщо все це перевершує можливості молодшого школяра, то навіть при його високій зацікавленості в участі і виконанні навчальної роботи можна констатувати стан інформаційного перевантаження. Залежно від вихідного функціонального й емоційного стану і здатності учня до адаптації, тиск, який чиниться на нього вимогами навчального процесу, може привести до розвитку стресу і як наслідок - до психосоматичних захворювань, спектр яких дуже широкий. Проблемою переживання навчального стресу молодшими школярами займалися зарубіжні вчені, такі як Ганс Сельє, Маррі Р., Гненнер Д, Левіс Ш., науковці радянського періоду: Ельконін Д. Б., Виготський Л. С., Л. Чибикін, А. Фомінова, К. Судакова та вітчизняні дослідники, такі, як Є. Новікова, Б. Кочубей, Є. Ільїн, Моралов В. Г., Омельченко Я. М., Титаренко Т., Чепалєва Н., Петровський А. В. Саме тому сьогодні актуальною стала проблема зниження переживання навчального стресу молодшими школярами. Стрес в умовах школи неможливо зрозуміти і тим більше керувати ним без глибокого знання його психологічного механізму. Шкільному психологу та педагогу важливо знати причини стресу у молодших школярів в навчально-виховному процесі та шляхи його подолання і профілактики. Все вище сказане обумовило обрання теми нашого дослідження «Психологічні особливості переживання навчального стресу молодшими школярами».
Опис: Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од «Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету». Кваліфікаційна робота випускника освітнього ступеня «Бакалавр», галузь знань: 05 Соціальні та поведінкові науки, спеціальність 053 «Психологія», освітньо-професійна програма «Практична психологія». Керівник проекту: доктор психологічних наук Дробот Ольга Вячеславівна
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51298
Розташовується у зібраннях:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ФЛСК_2021_053_Тімановська А..pdfдипломна робота1.15 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.