Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51574
Назва: Особливості корекції тривожності у дітей-музикантів засобами арт-терапії
Інші назви: Features of anxiety correction in children-musicians by art therapy
Автори: Дацун, Олена Вікторівна
Datsun, Olena
Ключові слова: корекційна програма
корекція тривожності
методи арт-терапії
музичні здібності
передконцертна тривожність
тривожність
correction program
anxiety correction
methods of art therapy
musical abilities
pre-concert anxiety
anxiety
Дата публікації: тра-2021
Видавництво: Національний авіаційний університет
Бібліографічний опис: Дацун О. В. Особливості корекції тривожності у дітей-музикантів засобами арт-терапії / О.В. Дацун // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. – К. : Національний авіаційний університет, 2021. – Вип. 1(18). – С. 109-117
Короткий огляд (реферат): У статті розглядається одна з актуальних науково – практичних проблем сучасної психологічної науки – подолання тривожності у дітей, що займаються музичною діяльністю. Для ефективної реалізації себе в музичній сфері, підвищенню мотивації до навчання музиці та найкращому прояву музичних здібностей у дітей є необхідним зниження рівня їх тривожності. Тому є актуальним звернути увагу на розробку програми корекції тривожності у дітей, що навчаються в гуртках музичного спрямування при позашкільних навчальних закладах. Мета дослідження: розробити комплексну програму корекції тривожності у дітей, що займаються в гуртках музичного спрямування на базі позашкільних навчальних закладів засобами арт-терапії. Для вирішення поставлених завдань використовувались наступні методи дослідження: аналіз наукової літератури; експертна оцінка розвитку музичних здібностей вихованців хорової студії; логіко-структурне моделювання для розробки корекційної програми подолання тривожності у дітей; виконання завдань на рефлексію, аналіз продуктів діяльності вихованців при виконанні розроблених індивідуальних завдань. Результати: на основі теоретичного аналізу наукової літератури визначено особливості прояву тривожності вихованців гуртків музичного спрямування позашкільних навчальних закладів. Для корекції тривожності розроблено комплексну програму з використанням арт-терапевтичних методик, зокрема методика переживання відчуття часу «Сліди на піску», методика роботи з відчуттям тривоги «Край води», «Малювання каракулів», «Каміння, що ми носимо», методика корекції негативних станів «Світло в кінці тунелю», методика корекції тривоги «Робота з сіллю. Малювання янгола». Висновки: емпірично підтверджено, що запропонована програма корекції тривожності у дітей – музикантів є ефективною і може бути рекомендована для використання в комплексних програмах корекції тривожності.
The article considers one of the actual scientific and practical problems of modern psychological science – overcoming anxiety in children engaged in musical activities. For effectively self-realization in the music sphere for increase motivation learning music and the best manifestation of children’s musical abilities, it is necessary to reduce the level of their anxiety. Therefore, it is important to pay attention to the development of an anxiety correction program for children studying in music at palaces and houses of creativity for children. The purpose of the study: to develop a comprehensive program for the correction of anxiety in children involved in music clubs at palaces and houses of creativity for children by means of art therapy. The following research methods were used to solve the set tasks: analysis of scientific literature; expert assessment of the development of musical abilities of students of the choir studio; logical-structural modeling for the development of a correctional program anxiety in children; performance of tasks for reflection, analysis of products of activity of students at performance of the developed individual tasks. Results: based on the theoretical analysis of the scientific literature the peculiarities of the manifestation of anxiety of students of music clubs at palaces and houses of creativity for children. For correction anxiety, the comprehensive program has been developed using art-therapeutic techniques: technique of experiencing the feeling of time «Footprints in the sand», the method of working with anxiety «The edge of water», «Drawing doodles», «Stones we wear», the method of correcting negative states «Light at the end of the tunnel», the method of correction of anxiety «Working with salt. Drawing an angel». Conclusions: it is empirically confirmed that the proposed anxiety correction program in children - musicians is effective and can be recommended for use in comprehensive anxiety correction programs.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51574
ISSN: 2411-264X
Розташовується у зібраннях:Статті у фахових виданнях кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Дацун О.В.pdfстаття495.72 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.