Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51635
Название: The role of Switzerland in ensuring world peace and security
Другие названия: Роль Швейцарії у забезпеченні світового миру та безпеки
Авторы: Sinelnyk, Kateryna Olehivna
Синельник, Катерина Олегівна
Ключевые слова: the role of Switzerland
Georgia and Russia
bosnian muslims
Crans-Montana
Confederation’s policy
Peace programme
роль Швейцарії
Грузія та Росія
боснійські мусульмани
Кран-Монтана
політика Конфедерації
Мирна програма
Дата публикации: 2021
Издательство: National Aviation University
Библиографическое описание: Sinelnyk K.O The role of Switzerland in ensuring world peace and security // Polit. Challenges of science today. International relations : abstracts of XXI International conference of higher education students and young scientists. – National aviation university. – Kyiv, 2021. –84-86P.
Краткий осмотр (реферат): During the Cold War, the Swiss Government adhered to the traditional understanding of security, which was limited to the military and political sphere. The concept of the common defense, which was officially adopted in 1973, provided fora build-up of military capacities of the state in order to prevent attempts to put pressure on the Confederation through intimidation, protect its national interests and pull back possible armed attacks that threatened its security. In subsequent years the international situation has evolved considerably. The priority of the modern Swiss peace policy is the new conflict prevention as well as the prevention of recurrence or deterioration of existing ones. Neutral Switzerland is in demand as a patron power: in particular, it represents the mutual interests of Georgia and Russia, which have not had direct diplomatic relations since 2008. Swiss diplomats also serve as intermediaries. Thus, M. Ambühl promoted the signing of the Zurich Protocols (2009), which marked the beginning of the normalization of relations between Armenia and Turkey. Another area of good offices is promoting dialogue, in which a third party provides only logistical support, not taking part in the negotiation process itself. In 2004, Bürgenstock (canton of Nidwalden), and in 2016–2017 - Mont Pelerin (canton of Vaud), Geneva and Crans-Montana (canton of Valais) have become platforms for exploring ways to resolve the Cyprus conflict between Greece and Turkey
Під час холодної війни швейцарський уряд дотримувався традиційного розуміння безпеки, яке обмежувалося лише військово-політичною сферою. Концепція спільної оборони, яка була офіційно прийнята в 1973 р., передбачала нарощування військового потенціалу держави з метою запобігання спробам тиску на Конфедерацію шляхом залякування, захисту її національних інтересів та відкликання можливих збройних атак, які загрожувала його безпеці. У наступні роки міжнародна ситуація значно змінилася. Пріоритетом сучасної швейцарської мирної політики є запобігання новим конфліктам, а також запобігання повторенню або погіршенню існуючих. Нейтральна Швейцарія затребувана як держава-покровитель: зокрема, вона представляє взаємні інтереси Грузії та Росії, які не мали прямих дипломатичних відносин з 2008 року. Швейцарські дипломати також виступають посередниками. Так, М. Амбюль сприяв підписанню Цюріхських протоколів (2009 р.), Що поклало початок нормалізації відносин між Вірменією та Туреччиною. Ще однією сферою добрих послуг є сприяння діалогу, в якому третя сторона надає лише матеріально-технічну підтримку, не беручи участі в самому процесі переговорів. У 2004 р. Бюргенсток (кантон Нідвальден), а в 2016–2017 рр. - Мон Пелерин (кантон Во), Женева та Кран-Монтана (кантон Вале) стали платформами для вивчення шляхів вирішення кіпрського конфлікту між Грецією та Туреччиною
Описание: 1. Trachsler, D. (2012). Representing foreign interests: Rebirth of a Swiss tradition? CSS AnalysisinSecurityPolicy, 108, р. 1–4. 2. Graf A., Lanz D. Conclusions: Switzerland as a paradigmatic case of smallstate peace policy? // Swiss Political Science Review. – 2013. – Vol. 19, № 3. – P. 35– 39. 3. The Chairmanship Interlaken Recommendations // Organization for Security and Co-operation in Europe [Electronic resource]. – URL : https://www. osce.org/cio/118146 (accessed : 11.03.2021) 4. Finaud M. Can Geneva become again the city of disarmament? // UN Special. – 2018. – № 6. – P. 8–9. 5. Shveytzer, V. Y., Stepanov, A. I. (2009). The specificity of neutrality. In: V. Y. Shveytzer (еd.), Alpine states and the Benelux in a changing Europe. Moscow, VesMirpub., l p. 144–164. (InRuss.).
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51635
Располагается в коллекциях:Політ. Інформаційно-комунікаційні засади міжнародних відносин. 2021

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Synelnyk K.O The role of Switzerland in ensurning world peace and security Polit_2021.pdf114.39 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.