Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51655
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТкаченко, Тетяна Іванівна-
dc.contributor.authorTkachenko, Tetiana-
dc.date.accessioned2021-07-01T09:43:18Z-
dc.date.available2021-07-01T09:43:18Z-
dc.date.issued2021-04-
dc.identifier.citationТкаченко Т.І. Значення зоонімів у лексиці української руханки /Т.І. Ткаченко// Національна ідентичність в мові і культурі: збірник наукових праць / за заг. ред. О.Г. Шостак. - К.: Талком, 2021. – с.102-111uk_UA
dc.identifier.isbn978-617-8016-02-9-
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51655-
dc.descriptionЛітература 1. Академічний тлумачний словник української мови : В 11 томах. За ред. І. Білодіда. Київ : Наукова думка, 1970–1980. 2. Галиаскарова В. К вопросу о функционировании терминов "фауноним" и "зооним" в отечественной лингвистике. Проблемы прикладной лингвистики : сб. ст. междунар. науч.-практ. конф.Пенза, 2008. С. 42–45. 3. Гребенюк А. Етнонаціональні особливості вираження семантики зоосемічного компонента у фразеологізмах української мови. Науковий часопис НПУ імені М. Драгоманова. Випуск 8, 2012. С.28–33. 4. Дубравська З. Зооніми як окремі лексичні одиниці та як компоненти сталих виразів. Молодий вчений.№ 3.1 (55.1), 2018. С.51–53. 5. Кумка М. Початки руханки серед українців Канади. Вінніпег : Видавнича спілка «Життя», 1925. 32 с. 6. Пашкевич Л. Дитяча руханка. Для користування в школах, дитячих садках, захистах, уладіновиків і т.п. Краків : Українське Видавництво, 1941. 46 с. References 1. Akademichnyj tlumachny`j slovnyk ukrayinskoyi movy: V 11 tomax. Za red. I. Bilodida. Kyiv: Naukova dumka, 1970–1980. 2. Galyaskarova V. K voprosu o funkcyonyrovanyy termy`nov "faunonym" y "zoonym" v otechestvennoj lyngvystyke. Problemы prykladnoj lyngvystyky: sb. st. mezhdunar. nauch.-prakt. konf.Penza, 2008. S. 42–45. 3. Grebenyuk A. Etnonacionalni osoblyvosti vyrazhennya semantyky zoosemichnogo komponenta u frazeologizmax ukrayinskoyi movy. Naukovyj chasopys NPU imeni M. Dragomanova. Vypusk 8, 2012. S.28–33. 4. Dubravska Z. Zoonimy yak okremi leksychni odynyci ta yak komponenty stalyx vyraziv. Molodyj vchenyj.# 3.1 (55.1), 2018. S.51–53. 5. Kumka M. Pochatky ruxanky sered ukrayinciv Kanady. Vinnipeg: Vydavnycha spilka «Zhyttya», 1925. 32 s. 6. Pashkevych L. Dytyacha ruxanka. Dlya korystuvannya v shkolax, dytyachyx sadkax, zaxystax, uladinovykiv i t.p. Krakiv: Ukrayinske Vydavnycztvo, 1941. 46 s.uk_UA
dc.description.abstractСтаття присвячена дослідженню фаунонімної лексики в українській руханці. Простудійовано передусім роль і значення вербальних складників, що містять анімалістичні концепти, у формуванні звички щоденної підтримки й гартування фізичного та психологічного здоров'я. Встановлено: залучення зообразівспонукає дітей долучатись до спортивного дійства, яке сприймається грою в різних представників фауни, активізує пам'ять і спостережливість малечі, котра прагне точно відтворювати рухи птаха чи тварини, викликає асоціативні зв'язки щодо вікових і поведінкових акцентів, ґрунтуючись на зоохарактеристиці або послуговуючись зоометафорою, навчає перетворювати агресію та злість на запал спортивних змагань і цінувати навколишній світ, поважаючи усе живе. Доведено, що використання зоонімів сприяє концентрації дитячої уваги та призвичаює малечу до постійного самовдосконалення.uk_UA
dc.description.abstractThe article devotes to the study of faunonymic vocabulary in the Ukrainian ruxanka. First of all, it studies the role and significance of verbal components, including animalistic concepts, in the formation of the habit of daily support and hardening of physical and psychological health. The investigation explores the connection between imaginative thinking and physical tasks. The paper establishes that the involvement of images encourages children to participate in sports activities, which are perceived by playing with different members of the fauna, activates the memory and observation of the child, who seeks to accurately reproduce the movements of a bird or animal, evokes associative connections regarding age and behavioral accents, based on zoocharacteristics or using a zoometaphor, teaches to turn aggression and anger into the passion of sports competitions, to appreciate the world around and respect all living creatures. It is proves that the use of zoonyms promotes the concentration of children's attention and accustoms the child to the necessary constant self-improvement.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТалком, Київuk_UA
dc.subjectфаунонімна лексикаuk_UA
dc.subjectзоонімuk_UA
dc.subjectорнітонімuk_UA
dc.subjectзообразuk_UA
dc.subjectзоохарактеристикаuk_UA
dc.subjectанімалістичний концептuk_UA
dc.subjectfauna vocabularyuk_UA
dc.subjectzoonymuk_UA
dc.subjectornithonymuk_UA
dc.subjectzoobrazuk_UA
dc.subjectzoocharacteristicsuk_UA
dc.subjectanimalistic conceptuk_UA
dc.titleЗначення зоонімів у лексиці української руханкиuk_UA
dc.title.alternativeMeaning of zoonyms in the vocabulary of the ukrainian ruxankauk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc821.09(100)(082) Н35uk_UA
Appears in Collections:Національна ідентичність в мові і культурі. ХІV Міжнародна конференція

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tkachenko.pdf216.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.