Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51655
Название: Значення зоонімів у лексиці української руханки
Другие названия: Meaning of zoonyms in the vocabulary of the ukrainian ruxanka
Авторы: Ткаченко, Тетяна Іванівна
Tkachenko, Tetiana
Ключевые слова: фаунонімна лексика
зоонім
орнітонім
зообраз
зоохарактеристика
анімалістичний концепт
fauna vocabulary
zoonym
ornithonym
zoobraz
zoocharacteristics
animalistic concept
Дата публикации: апр-2021
Издательство: Талком, Київ
Библиографическое описание: Ткаченко Т.І. Значення зоонімів у лексиці української руханки /Т.І. Ткаченко// Національна ідентичність в мові і культурі: збірник наукових праць / за заг. ред. О.Г. Шостак. - К.: Талком, 2021. – с.102-111
Краткий осмотр (реферат): Стаття присвячена дослідженню фаунонімної лексики в українській руханці. Простудійовано передусім роль і значення вербальних складників, що містять анімалістичні концепти, у формуванні звички щоденної підтримки й гартування фізичного та психологічного здоров'я. Встановлено: залучення зообразівспонукає дітей долучатись до спортивного дійства, яке сприймається грою в різних представників фауни, активізує пам'ять і спостережливість малечі, котра прагне точно відтворювати рухи птаха чи тварини, викликає асоціативні зв'язки щодо вікових і поведінкових акцентів, ґрунтуючись на зоохарактеристиці або послуговуючись зоометафорою, навчає перетворювати агресію та злість на запал спортивних змагань і цінувати навколишній світ, поважаючи усе живе. Доведено, що використання зоонімів сприяє концентрації дитячої уваги та призвичаює малечу до постійного самовдосконалення.
The article devotes to the study of faunonymic vocabulary in the Ukrainian ruxanka. First of all, it studies the role and significance of verbal components, including animalistic concepts, in the formation of the habit of daily support and hardening of physical and psychological health. The investigation explores the connection between imaginative thinking and physical tasks. The paper establishes that the involvement of images encourages children to participate in sports activities, which are perceived by playing with different members of the fauna, activates the memory and observation of the child, who seeks to accurately reproduce the movements of a bird or animal, evokes associative connections regarding age and behavioral accents, based on zoocharacteristics or using a zoometaphor, teaches to turn aggression and anger into the passion of sports competitions, to appreciate the world around and respect all living creatures. It is proves that the use of zoonyms promotes the concentration of children's attention and accustoms the child to the necessary constant self-improvement.
Описание: Література 1. Академічний тлумачний словник української мови : В 11 томах. За ред. І. Білодіда. Київ : Наукова думка, 1970–1980. 2. Галиаскарова В. К вопросу о функционировании терминов "фауноним" и "зооним" в отечественной лингвистике. Проблемы прикладной лингвистики : сб. ст. междунар. науч.-практ. конф.Пенза, 2008. С. 42–45. 3. Гребенюк А. Етнонаціональні особливості вираження семантики зоосемічного компонента у фразеологізмах української мови. Науковий часопис НПУ імені М. Драгоманова. Випуск 8, 2012. С.28–33. 4. Дубравська З. Зооніми як окремі лексичні одиниці та як компоненти сталих виразів. Молодий вчений.№ 3.1 (55.1), 2018. С.51–53. 5. Кумка М. Початки руханки серед українців Канади. Вінніпег : Видавнича спілка «Життя», 1925. 32 с. 6. Пашкевич Л. Дитяча руханка. Для користування в школах, дитячих садках, захистах, уладіновиків і т.п. Краків : Українське Видавництво, 1941. 46 с. References 1. Akademichnyj tlumachny`j slovnyk ukrayinskoyi movy: V 11 tomax. Za red. I. Bilodida. Kyiv: Naukova dumka, 1970–1980. 2. Galyaskarova V. K voprosu o funkcyonyrovanyy termy`nov "faunonym" y "zoonym" v otechestvennoj lyngvystyke. Problemы prykladnoj lyngvystyky: sb. st. mezhdunar. nauch.-prakt. konf.Penza, 2008. S. 42–45. 3. Grebenyuk A. Etnonacionalni osoblyvosti vyrazhennya semantyky zoosemichnogo komponenta u frazeologizmax ukrayinskoyi movy. Naukovyj chasopys NPU imeni M. Dragomanova. Vypusk 8, 2012. S.28–33. 4. Dubravska Z. Zoonimy yak okremi leksychni odynyci ta yak komponenty stalyx vyraziv. Molodyj vchenyj.# 3.1 (55.1), 2018. S.51–53. 5. Kumka M. Pochatky ruxanky sered ukrayinciv Kanady. Vinnipeg: Vydavnycha spilka «Zhyttya», 1925. 32 s. 6. Pashkevych L. Dytyacha ruxanka. Dlya korystuvannya v shkolax, dytyachyx sadkax, zaxystax, uladinovykiv i t.p. Krakiv: Ukrayinske Vydavnycztvo, 1941. 46 s.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51655
ISBN: 978-617-8016-02-9
Располагается в коллекциях:Національна ідентичність в мові і культурі. ХІV Міжнародна конференція

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Tkachenko.pdf216.01 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.