Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51938
Название: Where gender and English language teacher identity intersect: narratives of two ukrainian teachers
Авторы: Moroz, Oksana
Ключевые слова: gender performativity
identity
ukrainian context
narrative
English language
intersectionality
Дата публикации: апр-2021
Издательство: Talkom, Kyiv
Библиографическое описание: Moroz O. Where gender and English language teacher identity intersect: narratives of two ukrainian teachers /O. Moroz// National identity in language and culture: collection of scientific works. – K.: Talkom, 2021. – p. 270-271
Краткий осмотр (реферат): Using intersectionality theory that focuses on the interactions of multiple identities, the proposed study explores narratives of one male and one female in-service English language teachers in the Ukrainian context. The purpose of the study is to investigate teachers’ journeys in constructing, performing, and negotiating multidimensional identities at various workplaces with gender performativity being a significant factor of the participants’ identity formation. Employing a narrative inquiry approach, using online autobiographies, interviews, and lesson materials, John and Irene’s3 multiple identities have intertwined with gendered identity performance and performativity and have shaped their experiences from a) becoming English language teachers, b) to establishing as professionals.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51938
ISBN: 978-617-8016-02-9
Располагается в коллекциях:Національна ідентичність в мові і культурі. ХІV Міжнародна конференція

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Moroz.pdf693.13 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.