Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/57440
Title: Methodical bases for maintaining the operational reliability of caisson tanks of a four-engine turboprop cargo plane
Other Titles: Методологічні основи підтримання експлуатаційної надійності баків-кесонів чотиримоторного турбогвинтового вантажного літака
Authors: Kozolii, Viacheslav
Козолій, Вячеслав Олександрович
Keywords: qualifying work
caisson tanks
aircraft
drainage system
maintenance
дипломна робота
технічне обслуговування
літак
Issue Date: Nov-2022
Publisher: National Aviation University
Abstract: The development of civil aviation in the world makes it possible to meet the needs of the civilian population in comfortable conditions of movement over long distances with minimal time spent in comparison with other types of transport. But it is worth realizing that in the pursuit of a low cost, which would allow attracting a large number of both new and regular customers, and a low cost of organizing such transportation, which is of interest above all to companies seeking to develop in the aviation sector, the safety and comfort of customers should not be neglected . After all, the blind pursuit of the opportunity to increase one's fortunes eventually leads to terrible disasters with a large number of human victims. At the same time, companies bear correspondingly terrible losses. In order to increase the level of flight safety, international organizations have been created that have undertaken the implementation of the issue of regulation, standardization of the conditions for servicing the fleet of aircraft, rules for flight operations, requirements for the safety and reliability of both new and already manufactured aircraft, as well as supervision of compliance with these rules by all companies engaged in commerce in the field of aviation and the manufacture of aviation equipment. In turn, the companies undertake to provide complete information, which is necessary to increase the safety of flights and the reliability of aviation equipment. But one way or another, various factors lead to the occurrence of various incidents and disasters. That is why aviation designers, when developing new types of aviation equipment, lay down new engineering solutions, solve a number of certain problems, which in turn will increase the reliability and safety of the operation of the aviation fleet of equipment. In addition, designers and engineers are engaged in the modernization of elements and systems of already existing aircraft. 15 The purpose of this diploma project is to analyze the design of the fuel system of the An-70 aircraft in order to identify factors that affect the probability of a fire occurring in the fuel tanks-caissons of four-engine turboprop cargo aircraft and to carry out the necessary modernization of the identified weak points of the fuel system in order to increase the operational reliability of the system, and flight safety in general.
Розвиток цивільної авіації у світі дає можливість зустріти потреби цивільного населення в комфортних умовах пересування на великі відстані з мінімальними витратами часу в порівнянні з іншими видами транспорт. Але варто усвідомлювати, що в гонитві за низькою вартістю, яка дозволило б залучити велику кількість як нових, так і постійних клієнтів, а низька вартість організації таких перевезень, що цікавить перш за все компаній, які прагнуть розвиватися в авіаційному секторі, безпеки та комфорту не можна нехтувати клієнтами. Адже сліпа гонитва за можливість збільшити свої статки зрештою призводить до жахливих катастроф велика кількість людських жертв. У той же час компанії несуть відповідно жахливі втрати. З метою підвищення рівня безпеки польотів міжнародні організації були створені, які взялися за реалізацію випуску регулювання, стандартизація умов обслуговування парку повітряних суден, правила виконання польотів, вимоги до безпеки та надійності обох нових і вже виготовлених літаків, а також нагляд за відповідністю з цими правилами всіма компаніями, які займаються комерційною діяльністю у сфері авіації і виробництво авіаційної техніки. У свою чергу компанії зобов'язуються надавати повну інформацію, необхідну для підвищення безпеки польотів і надійність авіаційної техніки. Але так чи інакше різні фактори призводять до виникнення різноманітних аварії та катастрофи. Саме тому авіаконструктори, розробляючи нов види авіаційної техніки, закладати нові інженерні рішення, вирішувати а кількість певних проблем, що в свою чергу підвищить надійність і безпека експлуатації авіаційного парку техніки. Крім того, дизайнери і інженери займаються модернізацією елементів і систем вже існуючі літаки. 15 Метою даного дипломного проекту є аналіз конструкції палива системи літака Ан-70 з метою виявлення факторів, що впливають на ймовірність виникнення пожежі в паливних баках-кесонах чотирьох двигунів турбогвинтовий вантажний літак і провести необхідну модернізацію виявлено слабкі місця паливної системи з метою підвищення працездатності надійність системи та безпека польоту в цілому.
Description: Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од «Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету» . Керівник проекту: доцент, к. т. н. Хімко Андрій Миколайович.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/57440
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри підтримання льотної придатності повітряних суден

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Дипломний проект Козолій 204.pdfQualification work3.01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.