Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/57552
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFomin, Oleksij-
dc.contributor.authorФомін, Олексій Вікторович-
dc.contributor.authorLovska, Alyona-
dc.contributor.authorЛовська, Альона Олександрівна-
dc.contributor.authorKhara, Maryna-
dc.contributor.authorХара, Марина Володимирівна-
dc.contributor.authorNikolaienko, Iryna-
dc.contributor.authorНіколаєнко, Ірина Володимирівна-
dc.contributor.authorLytvynenko, Andrii-
dc.contributor.authorЛитвиненко, Андрій-
dc.contributor.authorSova, Sergiy-
dc.contributor.authorСова, Сергій-
dc.date.accessioned2023-01-09T12:12:29Z-
dc.date.available2023-01-09T12:12:29Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationFomin O., Lovska A., Khara M., Nikolaienko I., Lytvynenko A., Sova S. Adapting the loadbearing structure of a gondola car for transporting hightemperature cargoes // Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. – 2022. – Vol. 2. – No. 7 (116). – P. 6–13.uk_UA
dc.identifier.issn1729-3774-
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/57552-
dc.description.abstractThis paper determines the load on the load-bearing structure of a universal gondola car during the transportation of cargo with a temperature of 700 °C in it. To determine the main indicators of the dynamics of the gondola car loaded with flats, its dynamic load was mathematically modeled. It has been established that the maximum equivalent stresses, in this case, significantly exceed permissible ones. The study reported could contribute to improving the efficiency of the use of gondola cars and to further advancements in the design of innovative vehicles.uk_UA
dc.description.abstractУ роботі визначено навантаження на конструкцію універсального напіввагону, що несе, при перевезенні вантажу з температурою в ньому 700 °С. Для визначення основних показників динаміки напіввагона, завантаженого полами, було проведено математичне моделювання його динамічного навантаження. Встановлено, що максимальна еквівалентна напруга при цьому значно перевищує допустиму. Дослідження може сприяти підвищенню ефективності використання напіввагонів та подальшому прогресу у розробці інноваційних транспортних засобів.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherPC Technology Centeruk_UA
dc.relation.ispartofseriesApplied mechanics;-
dc.subjecttransport mechanicsuk_UA
dc.subjectтранспортна механікаuk_UA
dc.subjectloadbearing structureuk_UA
dc.subjectнесуча конструкціяuk_UA
dc.subjectbody loaduk_UA
dc.subjectнавантаження на кузовuk_UA
dc.titleAdapting the loadbearing structure of a gondola car for transporting hightemperature cargoesuk_UA
dc.title.alternativeАдаптація несучої конструкції напіввагона до перевезень високотемпературних вантажівuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.identifier.doi10.15587/1729-4061.2022.253770-
Appears in Collections:Наукові статті співробітників кафедри організації авіаційних робіт та послуг

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Adapting the loadbearing structure of a gondola car.pdf1.87 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.