Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58559
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorTurak, Oleksii Mykhailovych-
dc.contributor.authorТурак, Олексій Михайлович-
dc.date.accessioned2023-03-17T09:10:59Z-
dc.date.available2023-03-17T09:10:59Z-
dc.date.issued2023-03-12-
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58559-
dc.descriptionРобота публікується згідно наказу ректора від 27.05.2021 р. №311/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт вищої освіти в репозиторії НАУ". Керівник дипломної роботи: професор сумісник кафедри авіоніки, Леонід Вікторович Сібрукuk_UA
dc.description.abstractSafety remains and will remain a very important part of the aviation industry. Airplane remain one of the fastest and most comfortable solutions to long range travel. However not all flights end as planned. Minor incidents do occur occasionally but the worst cases are the ones that result in loss of human lives. Aircraft accidents are currently not one hundred percent preventable due to our human nature. People are not perfect, far from it. Accidents are not only caused by mistakes of the machinery and onboard systems (objective) but also by organizational disputes/troubles as well as human errors (subjective). By correctly dividing aircraft as a system of objective and subjective control as well that this system has to be in a certain balance will prevent more accidents and provide a better understanding how accidents happen in the first reason, especially when used in conjunction with other already well established models of analysis.uk_UA
dc.description.abstractБезопасность остается и останется очень важной частью авиационной отрасли. Самолет остается одним из самых быстрых и удобных решений для дальних путешествий. Однако не все рейсы заканчиваются так, как планировалось. Незначительные инциденты случаются время от времени, но самые серьезные случаи - это те, которые приводят к гибели людей. Авиакатастрофы в настоящее время невозможно предотвратить на сто процентов из-за нашего человеческого фактора. природа. Люди не идеальны, это далеко не так. Несчастные случаи происходят не только из-за ошибок техники и бортовых систем (объективно), но и организационными спорами/неурядицами, т.к. а также человеческие ошибки (субъективные). Правильно разделяя самолет как систему объективного и субъективного управления, а также эта система должна быть в определенном равновесии, чтобы предотвратить больше несчастных случаев и обеспечить лучшее понимание того, как происходят несчастные случаи по первой причине, особенно при использовании в сочетании с другими уже хорошо зарекомендовавшими себя моделями анализа.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherNational Aviation Universityuk_UA
dc.subjectgraduate workuk_UA
dc.subjectдипломна роботаuk_UA
dc.subjectavionicsuk_UA
dc.subjectавіонікаuk_UA
dc.subjectaircraftuk_UA
dc.subjectлітакuk_UA
dc.subjectReasons's modeluk_UA
dc.subjectмодель Різонаuk_UA
dc.subjectbalanced systemuk_UA
dc.subjectсистема балансуuk_UA
dc.titlePrevention of aviation accidents by means of subjective and objective control of the aircraftuk_UA
dc.title.alternativeЗапобігання авіаційних пригод засобами суб’єктивного та об’єктивного контролю повітряного суднаuk_UA
dc.typeLearning Objectuk_UA
Розташовується у зібраннях:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри авіоніки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ФАЕТ_2021_173_Турак О.М.pdf1.45 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.