Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59150
Назва: Мотиваційні чинники особистісного зростання викладачів
Інші назви: Motivation factors of personal growth of teachers
Автори: Тягур, Любомира Миронівна
Tiahur, Liubomyra
Ключові слова: викладачі педагогічних коледжів
мотиваційні чинники
мотивація
особистісне зростання
фахова передвища освіта
teachers of pedagogical colleges
motivational factors
motivation
personal growth
vocational higher education
Дата публікації: 2022
Видавництво: Національний авіаційний університет
Бібліографічний опис: Тягур Л.М. Мотиваційні чинники особистісного зростання викладачів / Л. Тягур // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. – К. : Національний авіаційний університет, 2022. – Вип. 2(21). – С. 82-89
Короткий огляд (реферат): Метою статті є дослідження мотиваційних чинників особистісного зростання викладачів. У даній статті ми реалізували такі завдання: на підставі аналізу закордонної та вітчизняної літератури ми виокремили чинники мотивації особистісного зростання, провели та обґрунтували результати кластерного аналізу чинників мотивації особистісного зростання викладачів педагогічних коледжів. Процедура дослідження. У дослідженні взяли участь 290 викладачів педагогічних коледжів з різних регіонів України. Для дослідження мотивації особистісного зростання викладачів закладів фахової передвищої освіти було використано опитувальник «Комплексна самооцінка особистісного зростання» (Андрєєв, 2013). Відповідно до цього опитувальника було визначено 1) показники мотивації: самовідношення, рефлексія, оригінальність, відповідальність, відкритість особистості новим ідеям, новому досвіду, готовність ризикувати, помилятись, відмовлятись від старих звичок, впевненість в собі, власних силах, самоповага, інтерес до змісту діяльності, позитивне ставлення до педагогічної діяльності, орієнтування в часі, цілісне сприйняття світу, розвиток емоційного інтелекту; 2) чинники мотивації: здатність до саморозвитку, сенситивність (зовнішню афективну сенситивність, внутрішню афективну сенситивність та внутрішню сенсорну афективність), адекватність сприйняття, адекватність самовираження в контакті, якість життя, дбайливість й екологічність, прийняття себе, прийняття інших (толерантності), довільна саморегуляція, творчий стан, якість міжособистісних відносин, інтуїція. Одержані результати підлягали математико-статистичному аналізу з використанням комп’ютерної програми SPSS (версія 23,0). У результаті кластерного аналізу було виокремлено п’ять кластерів досліджуваних викладачів за рівнями мотивації особистісного зростання (низький, нижчий за середній, середній, вищий за середній, високий) та охарактеризовано кожен з них. Висновки. Майже половина (47,1 %) викладачів закладів фахової передвищої освіти характеризуються недостатнім рівнем мотивації особистісного зростання, що може позначатися негативним чином і на якості освіти здобувачів освіти, і на особистості самих педагогів.
The purpose of the article is to study the motivational factors of teachers' personal growth. In this article, we implemented the following tasks: on the basis of the analysis of foreign and domestic literature, we singled out the motivational factors of personal growth, conducted and substantiated the results of a cluster analysis of the motivational factors of personal growth of teachers of pedagogical colleges. Research procedure. 290 teachers of pedagogical colleges from different regions of Ukraine took part in the study. The questionnaire "Comprehensive self-assessment of personal growth" (Andreev, 2013) was used to study the motivation of personal growth of teachers of vocational pre-university education institutions. According to this questionnaire, 1) indicators of motivation were determined: self-attitude, reflection, originality, responsibility, openness of the individual to new ideas, new experience, willingness to take risks, make mistakes, abandon old habits, self-confidence, own strengths, self-respect, interest in the content of the activity , positive attitude to pedagogical activity, orientation in time, holistic perception of the world, development of emotional intelligence; 2) motivational factors: ability for self-development, sensitivity (external affective sensitivity, internal affective sensitivity and internal sensory affectivity), adequacy of perception, adequacy of self-expression in contact, quality of life, care and environmental friendliness, self-acceptance, acceptance of others (tolerance), voluntary self-regulation , creative state, quality of interpersonal relations, intuition. The obtained results were subjected to mathematical and statistical analysis using the computer program SPSS (version 23.0). As a result of the cluster analysis, five clusters of the studied teachers were distinguished according to the levels of personal growth motivation (low, lower than average, average, higher than average, high) and each of them was characterized. Conclusions. Almost half (47.1%) of the teachers of institutions of vocational pre-higher education are characterized by an insufficient level of motivation for personal growth, which can negatively affect the quality of education of students and the personality of the teachers themselves.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59150
ISSN: 2411-264X
Розташовується у зібраннях:Статті у фахових виданнях кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Тягур Л.pdfСтаття696.46 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.