Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59159
Название: Вплив емоційного інтелекту на вибір стратегії поведінки в конфлікті
Другие названия: Impact of emotional intelligence on the behavior strategies in conflicts
Авторы: Бондарчук, Дар’я Петрівна
Bondarchuk, Daria
Проскурка, Наталія Миколаївна
Proskurka, Nataliia
Ключевые слова: емоційний інтелект
конфлікт
особливості конфліктної поведінки
стратегії поведінки в конфлікті
юнацький вік
emotional intelligence
conflict
features of conflict behavior
strategies of conflict behavior
youth
Дата публикации: 2022
Издательство: Національний авіаційний університет
Библиографическое описание: Бондарчук Д.П., Проскурка Н.М. Вплив емоційного інтелекту на вибір стратегії поведінки в конфлікті / Д. Бондарчук, Н. Проскурка // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. – К. : Національний авіаційний університет, 2022. – Вип. 2(21). – С. 90-96
Краткий осмотр (реферат): Метою дослідження є вивчення впливу емоційного інтелекту осіб юнацького віку на вибір стратегії поведінки в конфлікті. Актуальність дослідження визначено сьогоденням, соціально-політичною ситуацією як в Україні так і цілому світі. Застосовано такі методи психодіагностичного дослідження: методика діагностики емоційного інтелекту Н. Холла; опитувальник Томаса-Кілмена «Визначення типу поведінки особистості у конфліктній ситуації», тест «Самооцінка конфліктності» В. Ряховського та тест соціального самоконтролю М. Снайдера (в адаптації А. Рукавишнікова та М. Соколової). Результати. В ході емпіричного дослідження було встановлено, що у майже половини респондентів було виявлено низький рівень емоційного інтелекту. Досліджуючи складові емоційного інтелекту було визначено, що у здобувачів є проблеми із управлінням своїми емоціями та самомотивацією, а найкраще розвинені емоційна обізнаність та емпатія. В той же час, було встановлено той факт, що за результатами опитувальника Томаса-Кілмена «Визначення типу поведінки особистості у конфліктній ситуації», більшість респондентів використовують стратегії уникнення та компромісу. Спираючись на результати методики «Самооцінка конфліктності» В. Ряховського було визначено, що у більшої частини респондентів (60,0%) слабо виражена конфліктність. В той же час, у чверті (25,0%) респондентів виявлено виражену або високо виражену конфліктність. Також було визначено, що за результатами тесту соціального самоконтролю М. Снайдера (в адаптації А. Рукавишнікова та М. Соколової) більша половина (56,6%) респондентів мають середній рівень соціального самоконтролю. Висновки. За результатами статистичної обробки даних було визначено існування додатного кореляційного зв’язку між рівнем емоційного інтелекту та стратегією поведінки в конфлікті «співробітництво» (р ≤ 0,01), стратегією «компроміс» (р ≤ 0,05) та від’ємного кореляційного зв’язку зі стилем «уникнення» (р ≤ 0,01). Також було виявлено існування додатних кореляційних зв’язків між такими компонентами емоційного інтелекту, як «самомотивація» та «управління своїми емоціями» зі стратегією поведінки в конфлікті «співробітництво» (р ≤ 0,05), «емоційна обізнаність» та «розпізнання емоцій інших людей» зі стратегією «компроміс» (р ≤ 0,05), «емоційна обізнаність» зі стратегією «співробітництво» та «емпатія» зі стратегією «компроміс» (р ≤ 0,01). Виявлено від’ємні кореляційні зв’язки між «емоційною обізнаністю», «управлінням власними емоціями» та стратегією «уникнення» (р ≤ 0,01), між «розпізнанням емоцій інших людей» та стратегією «суперництва» (р ≤ 0,01), між емпатією на «суперництвом» (р ≤ 0,01). Таким чином, зроблено висновок, про вплив емоційного інтелекту на вибір стратегії поведінки в конфлікті у осіб юнацького віку.
The purpose of the study is to study the influence of emotional intelligence of young people on the choice of strategy of behavior in conflict. The relevance of the research is determined by the present, the socio-political situation both in Ukraine and the whole world. The following methods of psychodiagnostic research were applied: N. Hall's method of diagnosing emotional intelligence; the Thomas-Kilman questionnaire "Determining the type of personality behavior in a conflict situation", the "Self-assessment of conflict" test by V. Ryakhovsky and the social self-control test by M. Snyder (adapted by A. Rukavishnikov and M. Sokolova). The results. During the empirical study, it was established that almost half of the respondents had a low level of emotional intelligence. Examining the components of emotional intelligence, it was determined that achievers have problems with managing their emotions and self-motivation, while emotional awareness and empathy are best developed. At the same time, it was established that according to the results of the Thomas-Kilman questionnaire "Determining the type of personality behavior in a conflict situation", the majority of respondents use avoidance and compromise strategies. Based on the results of V. Ryakhovsky's "Self-Assessment of Conflict" method, it was determined that the majority of respondents (60.0%) have weakly expressed conflict. At the same time, a quarter (25.0%) of respondents revealed pronounced or highly pronounced conflict. It was also determined that according to the results of the test of social self-control by M. Snyder (adapted by A. Rukavishnikov and M. Sokolova), the greater half (56.6%) of the respondents have an average level of social self-control. Conclusions. According to the results of statistical data processing, it was determined the existence of a positive correlation between the level of emotional intelligence and the strategy of behavior in the conflict "cooperation" (р ≤ 0.01), the strategy "compromise" (р ≤ 0.05) and a negative correlation associated with the "avoidance" style (р ≤ 0.01). It was also revealed the existence of positive correlations between such components of emotional intelligence as "self-motivation" and "managing one's emotions" with the conflict behavior strategy "cooperation" (p ≤ 0.05), "emotional awareness" and "recognizing the emotions of others people" with the "compromise" strategy (p ≤ 0.05), "emotional awareness" with the "cooperation" strategy and "empathy" with the "compromise" strategy (p ≤ 0.01). Negative correlations were found between "emotional awareness", "managing one's own emotions" and the strategy of "avoidance" (p ≤ 0.01), between "recognition of other people's emotions" and the strategy of "competition" (p ≤0.01), between empathy on "rivalry" (p ≤ 0.01). Thus, a conclusion was made about the influence of emotional intelligence on the choice of a behavior strategy in a conflict among young people.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59159
ISSN: 2411-264X
Располагается в коллекциях:Статті у фахових виданнях кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Бондарчук, Проскурка.pdfСтаття489.81 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.