Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59357
Title: Teachers' opinions about dialogic story reading method
Other Titles: Думки вчителів щодо методики діалогічного читання оповідання
Authors: Kabadai, Abdiulkadir
Кабадаї, Абдюлькадір
Keywords: preschool
story reading
interaction
teacher opinions
дошкільний вік
читання казок
взаємодія
думка вчителя
Issue Date: 2023
Publisher: National Aviation University
Citation: Kabadai А. Teachers' opinions about dialogic story reading method // Мова та культура у просторі новітніх технологій: проблеми сучасної комунікації: матеріали VІ Міжнародної наукової конференції, м. Київ, 23 березня 2023 р. - К. : Талком, 2023. — С. 52-57.
Abstract: Діяльність, спрямована на підтримку мовного розвитку в дошкільній освітній інституції, зазвичай складається з серії заходів, згрупованих на передісторію, розповідь і постісторію. З цієї причини молодших дітей знайомлять з історіями казок. Це дослідження є важливим з точки зору виявлення наскільки педагоги, які працюють у дошкільних закладах, використовують інтерактивні методи читання казок.
Activities aiming to support language development in pre-school education institutions generally consist of a series of activities grouped as pre-story, storytelling and post-story. For this reason, the younger children are introduced to stories and fairy tales, the more beneficial it will be. This research is important in terms of revealing the extent to which teachers working in preschool institutions use interactive story reading methods.
Description: 1. Morgan, P. L., & Meier, C. R. (2008). Dialogic reading’s potential to improve children’s emergent literacy skills and behavior. Preventing School Failure, 52(4), 11-16 2. Ergül, C., Karaman, G., Akoğlu, G., Tufan, M., Sarıca, A. D., & Bahap-Kudret, Z. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin “erken okuryazarlık” kavramına ilişkin bilgi düzeyleri ve sınıf uygulamaları. İlköğretim Online, 13(4), 1449-1472. 3. Whitehurst, G. J., Arnold, D. S., Epstein, J. N., Angell, A. L., Smith, M., & Fischel, J. E. (1994). A picture book reading intervention in day care and home for children from low-income families. Developmental Psychology, 30, 679-689. http://dx.doi.org/10.1037/0012-1649.30.5.679 4. Whitehurst, G. J., Epstein, J. N., Angell, A. L., Payne, A. C., Crone, D. A., & Fischel, J. E. (1994). Outcomes of an emergent literacy intervention in Head Start. Journal of Educational Psychology, 86, 542–555. http://dx.doi.org/10.1037/0022-0663.86.4.542 5. Whitehurst, G. J., Falco, F. L., Lonigan, C., Fischel, J. E., DeBaryshe, B. D., Valdez- Menchaca, M. C., & Caulfield, M. (1988). Accelerating language development through picture book reading. Developmental Psychology, 24, 552-558. http://dx.doi.org/10.1037/0012-1649.24.4.552 6. Ping, M. T. (2014). Group interactions in dialogic book reading activities as a language learning context in preschool. Learning, Culture and Social Interaction, 3(2), 146–158. 7. Doyle, B. G., & Bramwell, W. (2006). Promoting emergent literacy and social– emotional learning through dialogic reading. The Reading Teacher, 59(6), 554-564. 8. Asrifan, A., Setiawan, I., Ping, M.T., Syamdianita, S., Nurchalis, N.F. (2022). Dialogic Reading to Promote the Underprivileged Preschool Children's Expressive Language Ability. Script Journal: Journal of Linguistics and English Teaching, 7(2), 380–397. 9. Niklas, F., Cohrssen, C., & Tayler, C. (2016). The Sooner, the Better: Early Reading to Children. SAGE Open, 6(4). https://doi.org/10.1177/2158244016672715 10. Hoyne, C., & Egan, S. M. (2019). Shared Book Reading in Early Childhood: A Review of Influential Factors and Developmental Benefits. An Leanbh Og, 12(1), 77–92. 57 11. Ratminingsih, N. M., Budasi, I. G., & Kurnia, W. D. A. (2020). Local Culture-based Storybook and Its Effect on Reading Competence. International Journal of Instruction, 13(2), 253–268. 12. Whitehurst, G. J. (1992). Dialogic Reading: An Effective Way to Read to Preschoolers. In Reading Rockets (pp. 1–17).
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59357
Appears in Collections:Матеріали конференцій кафедри української мови та культури

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kabadayi (2)58-63.pdfтези180.04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.