Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59357
Название: Teachers' opinions about dialogic story reading method
Другие названия: Думки вчителів щодо методики діалогічного читання оповідання
Авторы: Kabadai, Abdiulkadir
Кабадаї, Абдюлькадір
Ключевые слова: preschool
story reading
interaction
teacher opinions
дошкільний вік
читання казок
взаємодія
думка вчителя
Дата публикации: 2023
Издательство: National Aviation University
Библиографическое описание: Kabadai А. Teachers' opinions about dialogic story reading method // Мова та культура у просторі новітніх технологій: проблеми сучасної комунікації: матеріали VІ Міжнародної наукової конференції, м. Київ, 23 березня 2023 р. - К. : Талком, 2023. — С. 52-57.
Краткий осмотр (реферат): Діяльність, спрямована на підтримку мовного розвитку в дошкільній освітній інституції, зазвичай складається з серії заходів, згрупованих на передісторію, розповідь і постісторію. З цієї причини молодших дітей знайомлять з історіями казок. Це дослідження є важливим з точки зору виявлення наскільки педагоги, які працюють у дошкільних закладах, використовують інтерактивні методи читання казок.
Activities aiming to support language development in pre-school education institutions generally consist of a series of activities grouped as pre-story, storytelling and post-story. For this reason, the younger children are introduced to stories and fairy tales, the more beneficial it will be. This research is important in terms of revealing the extent to which teachers working in preschool institutions use interactive story reading methods.
Описание: 1. Morgan, P. L., & Meier, C. R. (2008). Dialogic reading’s potential to improve children’s emergent literacy skills and behavior. Preventing School Failure, 52(4), 11-16 2. Ergül, C., Karaman, G., Akoğlu, G., Tufan, M., Sarıca, A. D., & Bahap-Kudret, Z. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin “erken okuryazarlık” kavramına ilişkin bilgi düzeyleri ve sınıf uygulamaları. İlköğretim Online, 13(4), 1449-1472. 3. Whitehurst, G. J., Arnold, D. S., Epstein, J. N., Angell, A. L., Smith, M., & Fischel, J. E. (1994). A picture book reading intervention in day care and home for children from low-income families. Developmental Psychology, 30, 679-689. http://dx.doi.org/10.1037/0012-1649.30.5.679 4. Whitehurst, G. J., Epstein, J. N., Angell, A. L., Payne, A. C., Crone, D. A., & Fischel, J. E. (1994). Outcomes of an emergent literacy intervention in Head Start. Journal of Educational Psychology, 86, 542–555. http://dx.doi.org/10.1037/0022-0663.86.4.542 5. Whitehurst, G. J., Falco, F. L., Lonigan, C., Fischel, J. E., DeBaryshe, B. D., Valdez- Menchaca, M. C., & Caulfield, M. (1988). Accelerating language development through picture book reading. Developmental Psychology, 24, 552-558. http://dx.doi.org/10.1037/0012-1649.24.4.552 6. Ping, M. T. (2014). Group interactions in dialogic book reading activities as a language learning context in preschool. Learning, Culture and Social Interaction, 3(2), 146–158. 7. Doyle, B. G., & Bramwell, W. (2006). Promoting emergent literacy and social– emotional learning through dialogic reading. The Reading Teacher, 59(6), 554-564. 8. Asrifan, A., Setiawan, I., Ping, M.T., Syamdianita, S., Nurchalis, N.F. (2022). Dialogic Reading to Promote the Underprivileged Preschool Children's Expressive Language Ability. Script Journal: Journal of Linguistics and English Teaching, 7(2), 380–397. 9. Niklas, F., Cohrssen, C., & Tayler, C. (2016). The Sooner, the Better: Early Reading to Children. SAGE Open, 6(4). https://doi.org/10.1177/2158244016672715 10. Hoyne, C., & Egan, S. M. (2019). Shared Book Reading in Early Childhood: A Review of Influential Factors and Developmental Benefits. An Leanbh Og, 12(1), 77–92. 57 11. Ratminingsih, N. M., Budasi, I. G., & Kurnia, W. D. A. (2020). Local Culture-based Storybook and Its Effect on Reading Competence. International Journal of Instruction, 13(2), 253–268. 12. Whitehurst, G. J. (1992). Dialogic Reading: An Effective Way to Read to Preschoolers. In Reading Rockets (pp. 1–17).
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59357
Располагается в коллекциях:Матеріали конференцій кафедри української мови та культури

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Kabadayi (2)58-63.pdfтези180.04 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.