Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59380
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKabadai, Abdiulkadir-
dc.contributor.authorКабадаї, Абдюлькадір-
dc.date.accessioned2023-05-10T12:51:52Z-
dc.date.available2023-05-10T12:51:52Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationKabadai А. Teacher's views on the importance of creative drama in pre-school education // Мова та культура у просторі новітніх технологій: проблеми сучасної комунікації: матеріали VІ Міжнародної наукової конференції, м. Київ, 23 березня 2023 р. К. : Талком, 2023. — С. 57-62.uk_UA
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59380-
dc.description1. Adıgüzel, Ö. (2015). Eğitimde yaratıcı drama. Ankara: Pegem Akademi 2. Akyol, A. K. (2012). Okul öncesi eğitimde drama ve öğretmenin rolü. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(1), 105-116. 3. Fazlıoğlu, Y. (2011). Dramanın çocuk gelişimine etkisi. İlköğretimde Drama. (Ed. Aysel Köksal Akyol). Kriter Yayınları. s. 20-33. İstanbul. 4. Bulut Pedük, Ş. ve Erdoğan, S. (2011). Okul öncesi eğitimde drama. İlköğretimde Drama, (Ed. Aysel Köksal Akyol). Kriter Yayınları. s. 164-180. İstanbul. 62 5. Ülker Erdem, A; Aydos, E., H.; Gönen, M. (2017) Okul Öncesi Eğitim Ortamlarında Yaratıcı Drama Kullanımı: Öğretmenler ve Öğretmen Adayları Perspektifinden Bir İnceleme, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt:14-1, Sayı:27, 409-424. 6. Özyürek, A. (2013). Dramatik etkinlikler ve drama ile ilgili temel kavramlar. E. Ömeroğlu (Ed.), Okul öncesi eğitimde dramatik etkinliklerden dramaya teoriden uygulamaya (6. bs.) içinde (s. 1-11). Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık 7. San, I. (1996). Yaratıcılığı geliştiren bir yöntem ve yaratıcı bireyi yetiştiren disiplin: Eğitsel yaratıcı drama. Yeni Türkiye Dergisi, 2, 148-160 8. Koruklu, N. ve Yılmaz, N. (2010). Çatışma çözme ve arabuluculuk eğitimi programının okulöncesi kurumlara devam eden çocukların problem çözme becerisine etkisi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-20. 9. Morgül, M. (1999). Eğitimde yaratıcı dramaya merhaba. Ankara: Kök Yayıncılık 10. Üstündağ, T. (2014). Yaratıcılığa yolculuk. Ankara: Pegemuk_UA
dc.description.abstractCreative drama studies are the most important educational tool in which students actively participate in activities. Creative drama is included in activities as it develops and supports children's mental, emotional, social, psycho-motor, language and self-care skills. When the learning by doing model is applied for preschool children, the permanence of what is learned increases.uk_UA
dc.description.abstractТворча драматургія є найважливішим освітнім засобом, у якому учні активно беруть участь. Творча драма включається у діяльність у міру її розвитку і підтримує розумові, емоційні, соціальні, психомоторні, мовні та навички самообслуговування дітей. Коли для дітей дошкільного віку використовується модель навчання через практику, стійкість вивченого підвищується.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherNational Aviation Universityuk_UA
dc.subjectдрамаuk_UA
dc.subjectтворча драмаuk_UA
dc.subjectдіти дошкільного вікуuk_UA
dc.subjectякісне навчанняuk_UA
dc.subjectdramauk_UA
dc.subjectcreative dramauk_UA
dc.subjectpreschool childrenuk_UA
dc.subjectqualitative studyuk_UA
dc.titleTeacher's views on the importance of creative drama in pre-school educationuk_UA
dc.title.alternativeДумки вчителя про значення творчої драматургії в дошкільному вихованніuk_UA
dc.typeThesisuk_UA
Appears in Collections:Матеріали конференцій кафедри української мови та культури

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kabadayi (2)58-63.pdfтези180.04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.