Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59452
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSluchaina, Larysa-
dc.contributor.authorСлучайна, Лариса-
dc.date.accessioned2023-05-16T07:17:24Z-
dc.date.available2023-05-16T07:17:24Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationSluchaina L. Cultural intelligence as an attribute of a teacher’s professional profile // Мова та культура у просторі новітніх технологій: проблеми сучасної комунікації: матеріали VІ Міжнародної наукової конференції, м. Київ, 23 березня 2023 р. К. : Талком, 2023. — С. 102-104.uk_UA
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59452-
dc.description1. Ang, S., & Van Dyne, L. (Eds.) (2008). Handbook of cultural intelligence: Theory, measurement, and applications. New York, NY: M. E. Sharp. 2. Earley, C. P., & Ang, S. (2003). Cultural intelligence: Individual interactions across cultures. Stanford, CA: Stanford Business Books. 3. European Parliament. Committee on Culture and Education. Resolution on the role of intercultural dialogue, cultural diversity and education in promoting EU fundamental values. URL: https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/A-8-2015-0373_EN.html 4. Molina S. Ch. Romanticizing Culture: The Role of Teachers’ Cultural Intelligence in Working With Diversity. The CATESOL Journal 24.1 2012/2013. – Available at: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1111874.pdf 5. Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2022–2032 роки. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/efektivna-innovacijna-konkurentospromozhna-ekonomika-tazabezpechennya- visokih-standartiv-yakosti-zhittya-uryad-shvaliv-strategiyu-rozvitku-vishoyiosviti- v-ukrayini-do-2032-roku 6. Ting-Toomey S., (1994) Communication across Cultures, Guilford Press No.4 7. UNESCO Universal Declaration of Cultural Diversity (2001). – Available at: https://en.unesco.org/about-us/legal-affairs/unesco-universal-declaration-cultural-diversityuk_UA
dc.description.abstractВ умовах стрімкої глобалізації концепція сучасної освіти переглядається з метою сприяння усвідомленню позитивної цінності культурного розмаїття і вдосконалення як розробки навчальних програм, так і підготовки вчителів. Ця ідея відображена в низці міжнародних документів. Зокрема, план заходів у Загальній декларації ЮНЕСКО про культурне різноманіття передбачає включення традиційної педагогіки в навчальний процес із повним використанням відповідних методів передачі знань.uk_UA
dc.description.abstractWith rapid globalization, the concept of modern education is being reconsidered with the purpose of promoting an awareness of the positive value of cultural diversity and improving to this end both curriculum design and teacher education. This idea is reflected in a number of international documents. In particular, the action plan of the UNESCO Universal Declaration on Cultural Diversity envisages incorporation of traditional pedagogies into the education process with making full use of culturally appropriate methods of transmission of knowledge.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherНаціональний авіаційний університетuk_UA
dc.subjectглобалізаціяuk_UA
dc.subjectсучасна освітаuk_UA
dc.subjectкультурна компетентністьuk_UA
dc.subjectміжкультурна комунікаціяuk_UA
dc.subjectglobalizationuk_UA
dc.subjectmodern educationuk_UA
dc.subjectcultural competenceuk_UA
dc.subjectintercultural communicationuk_UA
dc.titleCultural intelligence as an attribute of a teacher’s professional profileuk_UA
dc.title.alternativeКультурний інтелект як атрибут вчительського професійного профілюuk_UA
dc.typeThesisuk_UA
Appears in Collections:Матеріали конференцій кафедри української мови та культури

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Случайна -103-105.pdfтези419.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.