Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/60478
Title: Factors influencing the efficiency of the organization of multimodal transportation under the conditions of the state of martial
Other Titles: Фактори, що впливають на ефективність організації мультимодальних перевезень в умовах воєнного стану
Authors: Bugayko, Dmytro
Reznik, Volodymyr
Shevchenko, Olga
Бугайко, Дмитро
Резнік, Володимир
Шевченко, Ольга
Keywords: transport system
cargo transportation
optimization processes
routs planning.
транспортна система
вантажні перевезення
процеси оптимізації
планування маршрутів
Issue Date: 2023
Publisher: Viold Limited Liability Company
Citation: Bugayko D., Reznik V., Shevchenko О. Factors influencing the efficiency of the organization of multimodal transportation under the conditions of the state of martial – Intellectualization of logistics and Supply Chain Management. [Online], vol.19, pp.6-18.
Abstract: Intermodal transportation plays an important role in the global economy. Many manufacturing sectors require various components in remote locations. Intermodal transportation is used to ensure that production processes are not interrupted. The war particularly affected Ukraine's entire intermodal transportation system. Ports, shelters and piers stopped their activities. The main role shifted to road transportation. Many airports were completely destroyed and most of the major ports were occupied, making further operations impossible until Ukraine was completely victorious. Road transportation became the saving link for supply chains and further economic activity. One of the main problems in this situation is to choose the best mode of transportation and the most suitable carrier. Trucking companies continue to cooperate with air agencies, but the shift of their main hubs to neighboring countries may raise new questions about optimizing deliveries. Factors such as price, quality of service, distance and time will always play an important role in the supply chain. The main goal of transport companies and their staff in intermodal transportation is to deliver the goods ordered by manufacturers safely, completely and on time. In this article, all the risks, bottlenecks of the organization of multimodal transportation under martial law are researched.
Інтермодальні перевезення відіграють важливу роль у світовій економіці. Багато виробничих секторів потребують різноманітних компонентів у віддалених місцях. Інтермодальні перевезення використовуються для забезпечення того, щоб виробничі процеси не переривалися. Війна особливо вплинула на всю систему інтермодальних перевезень України. Порти, притулки та причали припинили свою діяльність. Основна роль перейшла до автомобільного транспорту. Багато аеропортів було повністю знищено, а більшість великих портів окуповано, що унеможливило подальші операції до повної перемоги України. Рятівною ланкою для ланцюгів поставок і подальшої господарської діяльності став автомобільний транспорт. Однією з головних проблем у цій ситуації є вибір найкращого виду транспорту та найбільш підходящого перевізника. Автотранспортні компанії продовжують співпрацювати з авіаагенціями, але перенесення їх основних хабів у сусідні країни може викликати нові питання щодо оптимізації поставок. Такі фактори, як ціна, якість обслуговування, відстань і час завжди будуть відігравати важливу роль у ланцюжку поставок. Основною метою транспортних компаній та їх персоналу в інтермодальних перевезеннях є безпечна, повна та вчасна доставка вантажів, замовлених виробниками. У статті досліджено всі ризики, вузькі місця організації мультимодальних перевезень в умовах воєнного стану.
Description: 1) Bugayko D.O., Reznik V.V., Borysiuk A.V., Bugayko D.D. (2023) “Transformation of the organization of multimodal transportation under martial law” – Intellectualization of logistics and Supply Chain Management. [Online], vol.17, pp.6-22, available at: https://smart-scm.org/en/journal-17-2023/transformation-of-the-organization-of-multimodal-transportation-under-martial-law/. DOI: https://doi.org/10.46783/smart-scm/2023-17-1. 2) Kharazishvili, Y., Bugayko, D., Liashenko, V., & Kwilinski, A. (2021). Systemic approach to determining the safety of sustainable development of air transport: indicators, level, threats. Journal of European Economy, 20(1), 146-182. 3) Logutova T. G., Poltoratskyi M. M. The current state of the transport infrastructure of Ukraine. Theoretical and practical aspects of economics and intellectual property. 2015. Issue 2(12). T. 2. P. 8-14 4) Ovdiienko, O., Hryhorak, M., Marchuk, V., & Bugayko, D. (2021). An assessment of the aviation industry’s impact on air pollution from its emissions: worldwide and the Ukraine. Environmental & Socio-economic Studies, 9(2), 1-10. 5) Bugayko, D., Leshchynskyi, O., Sokolova, N., Isaienko, V., & Zamiar, Z. (2019). Analysis of the Aviation Safety Management System by Fractal and Statistical Tools. Logistics and Transport, 44, 41-60. 6) Dmytro Bugayko, Yuliya Ierkovska. Institutional Measures of Air Transport Safety Strategic Management at the Level of State Regulation. Intellectualization of Logistics and Supply Chain Management. The electronic scientifically and practical journal v.9 (2021). P.6 – 19. ISSN 2708 -3195. https://smart-scm.org. 7) Bugayko D., Kharazishvili Yu., Antonova A., Zamiar Z. Identification of Air Transport Ecological Component Level in The Context of Ensuring Sustainable Development of the National Economy. Intellectualization of Logistics and Supply Chain Management: the electronic scientifically and practical journal. 2020. № 3. October. P. 38-53. URL: https://smart-scm.org/wp-content/uploads/3_20_titul_j_full.pdf 8) Hariesh Manaadiar. (2013). Understanding the difference between Intermodal and Multimodal transport. Shipping and Freight Resource. URL: https://www.shippingandfreightresource.com/difference-between-intermodal-and-multimodal-transport/ 9) Hariesh Manaadiar. (2013). Understanding the difference between Intermodal and Multimodal transport. Shipping and Freight Resource. URL: https://www.shippingandfreightresource.com/difference-between-intermodal-and-multimodal-transport/ 10) The Recalculation of the Weights of Criteria in MCDM Methods Using the Bayes Approach-[Electronic source]-Link- https://www.researchgate.net/publication/325648841_The_Recalculation_of_the_Weights_of_Criteria_in_MCDM_Methods_Using_the_Bayes_Approach 11) David Simchi-Levi and Pierre Haren [Electronic source] – Access Link - https://hbr.org/2022/03/how-the-war-in-ukraine-is-further-disrupting-global-supply-chains 12) Criteria for decision making [Electronic source] – Link- https://studfile.net/preview/6267450/ P:17 13) Mokhova Yu.L. Significance of the transport gallery in the system of the national economy of Ukraine. Manager. 2015. No. 1 (69). P. 88-96. 8 Mokhova Yu.L. Significance of the transport gallery in the system of the national economy of Ukraine. Manager. 2015. No. 1 (69). P. 88-96. 14) Hariesh Manaadiar. (2013). Understanding the difference between Intermodal and Multimodal transport. Shipping and Freight Resource. URL: https://www.shippingandfreightresource.com/difference-between-intermodal-and-multimodal-transport. 15) Ovchar P.A., Golubka S.M. Strategy for the development of the motor transport system: change and special molding. Economic Bulletin. 2018. No. 1. S. 102-108. 16) Perkhun L.P., Bratushka S.M., Sinyavska O.O. K13 Stability of dynamic systems with an invariable hour: heading guide / V.A. Kadievsky, L.P. Perkhun, S.M. Brother, O.O. Sinyavska. – Sumi: Vidavnitstvo: PP Vinnichenko M.D., FOP Litovchenko Y.B., 2014. – 120. p. 18 - https://core.ac.uk/download/pdf/141455028.pdf 17) F. P ́erez-Galarce, E. Alvarez-Miranda, A. Candia, and P.Toth“On exact solutions for the Minmax Regret spanning tree problem. Computer Operation Research, 2014, P.2.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/60478
DOI: 10.46783/smart-scm/2023-19-1
Appears in Collections:Наукові статті кафедри філологічних та природничих дисциплін

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
titul_j_Bugayko.pdf1.24 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.