Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62205
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПатруль, Марія Вікторівна-
dc.contributor.authorPatrul, Mariia-
dc.contributor.authorКузьмич, Олександра Валентинівна-
dc.contributor.authorKuzmych, Oleksandra-
dc.date.accessioned2024-01-31T09:17:00Z-
dc.date.available2024-01-31T09:17:00Z-
dc.date.issued2023-12-
dc.identifier.citationПатруль М., Кузьмич О. Розвиток властивостей уваги у дошкільнят засобами ігрових технік / М. Патруль, О. Кузьмич // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. – К. : Національний авіаційний університет, 2023. – Вип. 2(23). – С. 143-150uk_UA
dc.identifier.issn2411-264X-
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62205-
dc.descriptionСПИСОК ЛІТЕРАТУРИ Барташнікова, І.А., & Барташніков, О.О. (2007). Розвиток уваги та навичок навчальної діяльності у дітей 5-6 років: Навчальний посібник/2-е вид.,переробл. Тернопіль: Навчальна книга – Богдан. 40с. Вишнівська, І. О., & Євдокимова, Н. О. (2015). Розвиток та корекція уваги учнів молодшого шкільного віку. Парадигма пізнання: Гуманітарні питання. 97с. Ворожейкіна, О.М. (2011). 100 цікавих ідей для проведення уроку. Харків: Основа. 55 с. Дичківська, І.М. (2004). Інноваційні педагогічні технології. К.: Академвидав, 450 с. Кузьмич, О.В. (2023). Розвиток уваги у дошкільнят засобами ігрових технік. Дипломна робота на здобуття освітнього ступеня бакалавра спеціальності «Психологія». Національний авіаційний університет. Київ. 41с. Кузьмич, О.В. (2023). Розвиток уваги дошкільнят засобами ігрових технік. Політ. Сучасні проблеми науки. Гуманітарні науки: тези доповідей ХХІІІ Міжнародної науково-практичної конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених. Національний авіаційний університет. Київ. 317-318. Сухомлинский, В. А. (1972). Сердце отдаю детям. К. : Радянська школа. 3. 244 с. Щербань, П. (2014). Застосування ігрових технологій в освіті: історія і перспективи. Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М. В. Остроградського, 308с.uk_UA
dc.description.abstractУ статті представлено результати теоретичного аналізу властивостей уваги та емпіричного дослідження розвитку властивостей уваги дошкільників засобами ігрових технік. Мета дослідження теоретично проаналізувати, емпірично дослідити особливості розвитку властивостей уваги у дошкільнят, розробити та впровадити корекційну програму розвитку властивостей уваги у дошкільнят засобами ігрових технік. Процедура дослідження базувалася на комплексі теоретичних, емпіричних та статистичних методів дослідження. Під час теоретичного дослідження були застосовані теоретико-методологічний аналіз, синтез порівняння, систематизація та узагальнення наукової літератури з проблеми дослідження властивостей уваги. На етапі емпіричного дослідження використовувалися спостереження, бесіди, тестування, експеримент, що включав констатувальну та формувальну частини. На етапах констатувального та формувального експериментів були використані спеціальні психодіагностичні методики: для діагностування властивостей уваги у дошкільнят - «Тест П'єрона-Рузера» на виявлення рівня концентрації уваги; методика «Коректурна проба Б. Бурдона» на виявлення рівня стійкості уваги; методика «Знайди і порахуй фігури» для визначення рівня обсягу уваги. Обробка експериментально отриманих даних здійснювалась за допомогою методів математичної статистики: критерій Колмогорова Смірнова для визначення типу розподілу даних, метод порівняння груп (U Манна-Уітні для порівняння двох незалежних вибірок). Результати. В ході емпіричного дослідження розвитку властивостей уваги дошкільників засобами ігрових технік було виявлено високі рівні властивостей уваги по наступним показникам: концентрація уваги – 50% респондентів; стійкість уваги – 45%; обсяг уваги – 55%. Середні рівні: концентрація-40% респондентів; стійкість-45%; обсяг-35%. Низькі рівні властивостей уваги: концентрація-10%; стійкість-45%, обсяг-10%. Отже, наступним етапом була створена та проведена корекційна програма розвитку властивостей уваги за допомогою засобів ігрових технік. А також, за допомогою математичної обробки даних була проведена оцінка ефективності розробленої корекційної програми розвитку. За результатами дослідження сформульовано висновок про ефективність застосування корекційної програми розвитку властивостей уваги за допомогою засобів ігрових технік та рекомендовано для використання в роботі практичних психологів у закладах дошкільної освіти.uk_UA
dc.description.abstractThe presents the results of a theoretical analysis of the properties of attention and an empirical study of the development of preschoolers' attention properties by means of game techniques. The purpose of the study is to theoretically analyse and empirically investigate the peculiarities of the development of preschoolers' attention properties, to develop and implement a correctional programme for the development of preschoolers' attention properties using game techniques. The research procedure was based on a set of theoretical, empirical and statistical research methods. The theoretical study used theoretical and methodological analysis, synthesis of comparison, systematisation and generalisation of scientific literature on the problem of studying the properties of attention. At the stage of empirical research, observations, interviews, testing, and an experiment, which included a statement and a formative part, were used. At the stages of the establishing and formative experiments, special psychodiagnostic techniques were used: to diagnose the properties of attention in preschool children - “Pieron-Rooser Test” to determine the level of concentration of attention; “Bourdon's Correctional Test” to determine the level of attention stability; “Find and Count Shapes” technique to determine the level of attention span. The experimentally obtained data were processed using mathematical statistics methods: the Kolmogorov-Smirnov test to determine the type of data distribution, group comparison method (Mann-Whitney U to compare two independent samples). The results. In the course of empirical research of preschoolers' attention properties development by means of game techniques, high levels of attention properties were revealed by the following indicators: concentration of attention - 50% of respondents; attention stability - 45%; attention volume - 55%. Medium levels: concentration - 40% of respondents; sustainability - 45%; volume - 35%. Low levels of attention properties: concentration - 10%; sustainability - 45%, volume - 10%. Thus, the next stage was the creation and implementation of a correctional programme for the development of attention properties using game techniques. Also, the effectiveness of the developed correctional development programme was evaluated using mathematical data processing. Based on the results of the study, a conclusion was made about the effectiveness of the correctional programme for the development of attention properties using game techniques and recommended for use in the work of practical psychologists in preschool education institutionsuk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherНаціональний авіаційний університетuk_UA
dc.subjectвластивості увагиuk_UA
dc.subjectдошкільникиuk_UA
dc.subjectігрові технікиuk_UA
dc.subjectконцентрація увагиuk_UA
dc.subjectкорекційна програма розвиткуuk_UA
dc.subjectобсяг увагиuk_UA
dc.subjectстійкість увагиuk_UA
dc.subjectпсихокорекціяuk_UA
dc.subjectувагаuk_UA
dc.subjectproperties of attentionuk_UA
dc.subjectpreschoolersuk_UA
dc.subjectgame techniquesuk_UA
dc.subjectconcentration of attentionuk_UA
dc.subjectcorrectional development programmeuk_UA
dc.subjectattention volumeuk_UA
dc.subjectattention stabilityuk_UA
dc.subjectattention stabilityuk_UA
dc.subjectattentionuk_UA
dc.titleРозвиток властивостей уваги у дошкільнят засобами ігрових технікuk_UA
dc.title.alternativeDevelopment of attention properties in preschool children by means of game techniquesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc159.952.4-053.4:793.7(045)uk_UA
Appears in Collections:Статті у фахових виданнях кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Патруль, Кузьмич.pdfСтаття733.42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.