Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62205
Название: Розвиток властивостей уваги у дошкільнят засобами ігрових технік
Другие названия: Development of attention properties in preschool children by means of game techniques
Авторы: Патруль, Марія Вікторівна
Patrul, Mariia
Кузьмич, Олександра Валентинівна
Kuzmych, Oleksandra
Ключевые слова: властивості уваги
дошкільники
ігрові техніки
концентрація уваги
корекційна програма розвитку
обсяг уваги
стійкість уваги
психокорекція
увага
properties of attention
preschoolers
game techniques
concentration of attention
correctional development programme
attention volume
attention stability
attention stability
attention
Дата публикации: дек-2023
Издательство: Національний авіаційний університет
Библиографическое описание: Патруль М., Кузьмич О. Розвиток властивостей уваги у дошкільнят засобами ігрових технік / М. Патруль, О. Кузьмич // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. – К. : Національний авіаційний університет, 2023. – Вип. 2(23). – С. 143-150
Краткий осмотр (реферат): У статті представлено результати теоретичного аналізу властивостей уваги та емпіричного дослідження розвитку властивостей уваги дошкільників засобами ігрових технік. Мета дослідження теоретично проаналізувати, емпірично дослідити особливості розвитку властивостей уваги у дошкільнят, розробити та впровадити корекційну програму розвитку властивостей уваги у дошкільнят засобами ігрових технік. Процедура дослідження базувалася на комплексі теоретичних, емпіричних та статистичних методів дослідження. Під час теоретичного дослідження були застосовані теоретико-методологічний аналіз, синтез порівняння, систематизація та узагальнення наукової літератури з проблеми дослідження властивостей уваги. На етапі емпіричного дослідження використовувалися спостереження, бесіди, тестування, експеримент, що включав констатувальну та формувальну частини. На етапах констатувального та формувального експериментів були використані спеціальні психодіагностичні методики: для діагностування властивостей уваги у дошкільнят - «Тест П'єрона-Рузера» на виявлення рівня концентрації уваги; методика «Коректурна проба Б. Бурдона» на виявлення рівня стійкості уваги; методика «Знайди і порахуй фігури» для визначення рівня обсягу уваги. Обробка експериментально отриманих даних здійснювалась за допомогою методів математичної статистики: критерій Колмогорова Смірнова для визначення типу розподілу даних, метод порівняння груп (U Манна-Уітні для порівняння двох незалежних вибірок). Результати. В ході емпіричного дослідження розвитку властивостей уваги дошкільників засобами ігрових технік було виявлено високі рівні властивостей уваги по наступним показникам: концентрація уваги – 50% респондентів; стійкість уваги – 45%; обсяг уваги – 55%. Середні рівні: концентрація-40% респондентів; стійкість-45%; обсяг-35%. Низькі рівні властивостей уваги: концентрація-10%; стійкість-45%, обсяг-10%. Отже, наступним етапом була створена та проведена корекційна програма розвитку властивостей уваги за допомогою засобів ігрових технік. А також, за допомогою математичної обробки даних була проведена оцінка ефективності розробленої корекційної програми розвитку. За результатами дослідження сформульовано висновок про ефективність застосування корекційної програми розвитку властивостей уваги за допомогою засобів ігрових технік та рекомендовано для використання в роботі практичних психологів у закладах дошкільної освіти.
The presents the results of a theoretical analysis of the properties of attention and an empirical study of the development of preschoolers' attention properties by means of game techniques. The purpose of the study is to theoretically analyse and empirically investigate the peculiarities of the development of preschoolers' attention properties, to develop and implement a correctional programme for the development of preschoolers' attention properties using game techniques. The research procedure was based on a set of theoretical, empirical and statistical research methods. The theoretical study used theoretical and methodological analysis, synthesis of comparison, systematisation and generalisation of scientific literature on the problem of studying the properties of attention. At the stage of empirical research, observations, interviews, testing, and an experiment, which included a statement and a formative part, were used. At the stages of the establishing and formative experiments, special psychodiagnostic techniques were used: to diagnose the properties of attention in preschool children - “Pieron-Rooser Test” to determine the level of concentration of attention; “Bourdon's Correctional Test” to determine the level of attention stability; “Find and Count Shapes” technique to determine the level of attention span. The experimentally obtained data were processed using mathematical statistics methods: the Kolmogorov-Smirnov test to determine the type of data distribution, group comparison method (Mann-Whitney U to compare two independent samples). The results. In the course of empirical research of preschoolers' attention properties development by means of game techniques, high levels of attention properties were revealed by the following indicators: concentration of attention - 50% of respondents; attention stability - 45%; attention volume - 55%. Medium levels: concentration - 40% of respondents; sustainability - 45%; volume - 35%. Low levels of attention properties: concentration - 10%; sustainability - 45%, volume - 10%. Thus, the next stage was the creation and implementation of a correctional programme for the development of attention properties using game techniques. Also, the effectiveness of the developed correctional development programme was evaluated using mathematical data processing. Based on the results of the study, a conclusion was made about the effectiveness of the correctional programme for the development of attention properties using game techniques and recommended for use in the work of practical psychologists in preschool education institutions
Описание: СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ Барташнікова, І.А., & Барташніков, О.О. (2007). Розвиток уваги та навичок навчальної діяльності у дітей 5-6 років: Навчальний посібник/2-е вид.,переробл. Тернопіль: Навчальна книга – Богдан. 40с. Вишнівська, І. О., & Євдокимова, Н. О. (2015). Розвиток та корекція уваги учнів молодшого шкільного віку. Парадигма пізнання: Гуманітарні питання. 97с. Ворожейкіна, О.М. (2011). 100 цікавих ідей для проведення уроку. Харків: Основа. 55 с. Дичківська, І.М. (2004). Інноваційні педагогічні технології. К.: Академвидав, 450 с. Кузьмич, О.В. (2023). Розвиток уваги у дошкільнят засобами ігрових технік. Дипломна робота на здобуття освітнього ступеня бакалавра спеціальності «Психологія». Національний авіаційний університет. Київ. 41с. Кузьмич, О.В. (2023). Розвиток уваги дошкільнят засобами ігрових технік. Політ. Сучасні проблеми науки. Гуманітарні науки: тези доповідей ХХІІІ Міжнародної науково-практичної конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених. Національний авіаційний університет. Київ. 317-318. Сухомлинский, В. А. (1972). Сердце отдаю детям. К. : Радянська школа. 3. 244 с. Щербань, П. (2014). Застосування ігрових технологій в освіті: історія і перспективи. Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М. В. Остроградського, 308с.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62205
ISSN: 2411-264X
Располагается в коллекциях:Статті у фахових виданнях кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Патруль, Кузьмич.pdfСтаття733.42 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.