Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62292
Назва: Система підтримки прийняття рішення авіадиспетчера на видачу дозволу на зліт та посадку
Інші назви: Air Traffic Controller Decision Support System for Issuing Takeoff and Landing Permits
Автори: Левко, Володимир Олексійович
Ключові слова: дипломна робота
кваліфікаційна робота
Air Navigation System
Air Traffic Control
Air Traffic Management
International Civil Aviation Organization
Traffic Management Area
Управління Повітряним Рухом
Дата публікації: гру-2023
Видавництво: Національний авіаційний університет
Бібліографічний опис: Левко В.О. Система підтримки прийняття рішення авіадиспетчера на видачу дозволу на зліт та посадку. - Кваліфікаційна робота на здобуття ступеня магістр спеціальності 272 "Авіаційний транспорт". - Національний авіаційний університет. - Київ, 2023. - 91с.
Короткий огляд (реферат): Сучасна тенденція розвитку систем управління повітряного руху (ATM) й рекомендації ICAO передбачають розробку й інтеграцію систем підтримки прийняття рішень диспетчерами-операторами (ATCO). Головним обмеженням пропускної здатності при збереженні прийнятного рівня ризику є людський фактор пілотів й диспетчерів, їх професійні навички, досвід праці й фізичний стан. За головною концепцією управління повітряним рухом (ATM) усі операції й маневрування в контрольованому повітряному просторі базуються на взаємодії пілота й диспетчера управління повітряним рухом. Ця взаємодія передбачає радіокомунікацію, своєчасні оцінка й надання інформації, прийняття рішень й виконання вказівок. Усі ці взаємодії займають певний час, що напряму залежить від навичок операторів, багатьох внутрішніх і зовнішніх факторів. Один з рекомендованих методів забезпечування максимально високого рівня працездатності оператора, це введення допоміжних систем, що будуть зменшувати навантаження на диспетчера при рутинній праці й зменшувати ризики при великій кількості бортів або при виникненні інших нестандартних ситуацій.
The current trend in the development of air traffic management (ATM) systems and ICAO recommendations are proposing the development and integration of decision support systems for air traffic controllers (ATCOs). The main limitation of airspace capacity while maintaining an acceptable level of risk is the human factor of pilots and controllers, their professional skills, work experience and physical condition. According to the main concept of air traffic management systems (ATM), all operations and maneuvering in controlled airspace are based on the interaction between the pilot and the air traffic controller. This interaction involves radio communication, in-time assessment and provision of information, decision-making and execution of instructions. All these interactions take a certain amount of time, which directly depends on the skill of operators, many internal and external factors. We cannot significantly influence external factors without introducing new restrictions on the use of airspace, but we can ensure the highest possible level of operator efficiency by introducing supporting systems that will reduce the workload on the ATCO during routine work and reduce risks from high-capacity situations or other non-standard situations.
Опис: Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету". Керівник кваліфікаційної роботи доцент кафедри аеронавігаційних систем Аргунов Геннадій Федорович
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62292
Розташовується у зібраннях:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри аеронавігаційних систем

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ФАЕТ_2023_272_ОПР_Левко В.О.pdf1.81 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.