Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62308
Title: Побудова та експериментальне дослідження автоматичного вимірювача шорсткості злітно-посадкової смуги
Other Titles: Construction and experimental research of an automatic runway roughness meter
Authors: Скрипець, А. В.
Краснов, В. М.
Сагідаєв, Ю. М.
Кіреєв, М. Е.
Смолич, Д. В.
Skrypets A.V., A. V.
Krasnov, V. M.
Sagidaev, Yu. M
Kireev, M. E.
Smolych, D. V.
Keywords: автомобільна дорога
аеропорт
злітно-посадкова смуга
покриття
шорсткість
runway
road
airport
pavement
roughness
Issue Date: 2013
Publisher: Національний транспортний університет
Citation: Скрипець А. В. Побудова та експериментальне дослідження автоматичного вимірювача шорсткості злітно-посадкової смуги / А. В. Скрипець, В. М. Краснов, Ю. М. Сагідаєв, М. Е. Кіреєв, Д. В. Смолич // Автомобільні дороги і дорожнє будівництво. - 2013. - Вип. 89. - С. 208-220.
Abstract: Розглянуті питання побудова та експериментальне дослідження автоматичного вимірювача шорсткості покриттів. При будівництві ключового елемента аеропорту – злітно-посадкової смуги (ЗПС) – важливе значення має дотримання норм вимірювання шорсткості за вимогами ІКАО. Загальне занепокоєння викликає рівень зчеплення між пневматиками повітряного судна (ПС) та поверхнею ЗПС у певних експлуатаційних умовах, таких як наявність на ЗПС снігу, сльоти, льоду або води, особливо при високих швидкостях ПС на етапах зльоту або посадки. Це занепокоєння посилюється щодо транспортних реактивних ПС, оскільки характеристика гальмування таких повітряних суден значною мірою залежить від зчеплення між пневматиками шасі ПС і поверхнею ЗПС; вони мають високі швидкості посадки і зльоту, і в деяких випадках довжина ЗПС, необхідна для посадки або зльоту, наближається до критичної. Крім того, за наявності бічного вітру в таких експлуатаційних умовах може бути погіршена шляхова керованість ПС.
The questions and the construction of an experimental study of automatic measuring roughness surfaces. During the construction of the key element of the airport - the runway - it is important to comply with the norms of measurement of roughness according to the requirements of the ICAO. A common concern is the level of adhesion between aircraft (aircraft) tires and the runway surface under certain operational conditions, such as the presence of snow, slush, ice or water on the runway, especially at high aircraft speeds during the take-off or landing phases. This concern is heightened for transport jet aircraft because the braking performance of such aircraft is largely dependent on the adhesion between the landing gear pneumatics and the runway surface; they have high landing and take-off speeds, and in some cases the runway length required for landing or take-off approaches critical. In addition, in the presence of a side wind in such operational conditions, the on-road controllability of the aircraft may be impaired.
Description: 1. PIARC World Road Association Report of the Committee on Surface Characteristics. Proceeding of XVIII World Road Congress; Brussels, Belgium. 13–19 September 1987. 2. Guidi G., Russo M., Magrassi G., Bordoni M. A performance evaluation of triangulation based range sensors. Sensors. 2010;10:7192–7215. 3. Blateyron F. New 3D Parameters and Filtration Techniques for Surface Metrology. Proceeding of JSPE Annual Congress2006; Tokyo, Japan. 17–21 September 2006.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62308
Appears in Collections:Наукові статті співробітників кафедри інфраструктури авіаційного транспорту

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
adidb_2013_89_29.pdfстаття838.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.