Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/24532
Назва: Один із аспектів христологічного тлумачення образу лілеї в літературі українського бароко
Інші назви: Один из аспектов христологического толкования образа лилии в литературе украинского барокко
Автори: Максимчук, Ольга Василівна
Максимчук, Ольга Васильевна
Ключові слова: Українська барокова література, Пасія, Пісня Пісень, інтерпретація, образ лілеї, алюзія.
Украинская барочная литература, Пассия, Песнь Песней, интерпретация, образ лилии, аллюзия.
Дата публікації: гру-2013
Видавництво: Львівський національний університет ім. Івана Франка, м. Львів, Україна
Бібліографічний опис: Максимчук О. Один із аспектів христологічного тлумачення образу лілеї в літературі українського бароко / О. Максимчук // Українське літературознавство / Львівський національний університет ім. Івана Франка. – 2013. – Вип. 77. – С. 207–216.
Короткий огляд (реферат): Розглянуто один із варіантів тлумачення біблійного образу лілеї, яка зростає між тереном (Пісн. 2:1–2). Українські автори XVII–XVIII століття, продовжуючи традицію, започатковану першими коментаторами Святого Письма, вбачають у стихах із Пісні Пісень провіщення Христових стастей. Лілея означає самого Спасителя, а терен асоціюється із колючим вінцем, зодягненим на голову Ісуса римськими вояками. Творчість Антонія Радивиловського, Димитрія Туптала, Іоана Максимовича й анонімного автора «Дѣйствія, на страсти Христовы списанного» засвідчує їхній інтерес до мотиву Господніх страждань та схильність створювати контрастні, побудовані на антиноміях описи євангельських подій за допомогою образів, запозичених із Пісні Пісень.
Статья посвящена одному из вариантов интерпретации библейского образа лилии, произрастающей среди терния (Песн. П. 2:1–2). Украинские авторы XVII–XVIII веков, продолжая традицию, основанную первыми комментаторами Священного Писания, усматривают в стихах из Песни Песней предвещание Христовых страстей. Лилия означает самого Спасителя, а терние ассоциируется с колючим венцом, надетым на голову Иисуса римскими воинами. Творчество Антония Радивиловского, Димитрия Туптала, Иоанна Максимовича, а также анонимного автора «Дѣйствия, на страсти Христовы списанного» свидетельствует об их заинтересованности мотивом Господних страданий и склонности создавать контрастные, построенные на антиномиях описания евангельских событий, используя заимствованные из Песни Песней образы.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/24532
ISSN: 0130-528X
Розташовується у зібраннях:Статті в наукових журналах та публікації в інших виданнях кафедри базових і спеціальних дисциплін



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.