Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/60409
Title: Marketing activity of transnational corporations
Other Titles: Маркетингова діяльність транснаціональних корпорацій
Authors: Shagdoun, Abdulla Nasser
Шагдоун, Абдалах Нассер
Keywords: transnational corporation
marketing activity
development stages
competitive advantage
personnel marketing
price
graduate work
транснаціональна корпорація
маркетингова діяльність
етапи розвитку
конкурентна перевага
маркетинг персоналу
ціна
дипломна робота
Issue Date: 24-Jun-2023
Publisher: National Aviation University
Abstract: In the conditions of globalization, the need for the development of international activities is becoming more urgent for enterprises of different countries, which allows to expand sales markets, increase competitiveness, establish business ties, and find new business partners. International marketing strategy contributes to increasing the efficiency of international activities based on the final analysis of foreign markets, systematization of information about suppliers, competitors and consumers. Transnational corporations have unique experience in developing and implementing an international marketing strategy. These strategies are implemented with a high level of efficiency, which provides corporations with increased competitiveness in the global market. An important feature of the international marketing strategies of transnational corporations (TNCs) is their significant flexibility in the dynamic global environment, high focus on ensuring profitability, significant awareness of consumer tastes and preferences. Marketing strategies of TNCs are built taking into account modern processes of internationalization of the world economy and take into account economic, political-legal and socio-cultural factors.
В умовах глобалізації для підприємств різних країн стає все більш актуальною потреба у розвитку міжнародної діяльності, що дозволяє розширювати ринки збуту, підвищувати конкурентоспроможність, налагоджувати ділові зв’язки, знаходити нових ділових партнерів. Стратегія міжнародного маркетингу сприяє підвищенню ефективності міжнародної діяльності на основі остаточного аналізу зовнішніх ринків, систематизації інформації про постачальників, конкурентів і споживачів. Транснаціональні корпорації мають унікальний досвід розробки та реалізації міжнародної маркетингової стратегії. Ці стратегії реалізуються з високим рівнем ефективності, що забезпечує корпораціям підвищення конкурентоспроможності на світовому ринку. Важливою особливістю міжнародних маркетингових стратегій транснаціональних корпорацій (ТНК) є їх значна гнучкість у динамічному глобальному середовищі, висока орієнтація на забезпечення прибутковості, значна обізнаність про смаки та вподобання споживачів. Маркетингові стратегії ТНК будуються з урахуванням сучасних процесів інтернаціоналізації світової економіки та враховують економічні, політико-правові та соціокультурні фактори.
Description: Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету". Керівник проекту: доцент, к. п. н., Денисенко Світлана Миколаївна.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/60409
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи студентів кафедри маркетингу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Шагдоун_дипломна_робота.pdfДипломна робота789.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.